Informatie over Myfinance.nl

Boekhoudsoftware keuzewijzer

Team Mijnzzp

Boekhoudprogramma Myfinance:

Myfinance is een boekhoudprogramma dat zich vooral richt op zzp'ers en parttime-ondernemers. Bij Myfinance is het mogelijk om gebruik te maken van een gratis proefperiode van 15 dagen. Met Myfinance is het prima mogelijk om je boekhouding af te stemmen op jouw specifieke situatie. Startende ondernemers kunnen er later ook voor kiezen om de mogelijkheden uit te breiden. Dit is vooral handig voor parttime-ondernemers of zzp'ers die later bijvoorbeeld een BV oprichten. Myfinance is eenvoudig in gebruik.

Alle functionaliteiten zijn beschikbaar binnen Myfinance.nl

Myfinance maakt het met hun boekhoudsoftware de boekhouding een stuk makkelijker. Online boekhouden, facturen maken, rittenregistratie, urenregistratie, voorraadbeheer, relatiebeheer, btw-aangifte en het maken van automatische overzichten zijn allemaal mogelijk binnen Myfinance.nl. Het scannen van bonnen is mogelijk door het gebruiken van de app.

Na de 15 dagen gratis periode

Na de gratis proefperiode ben je bij Myfinance niet gebonden aan een abonnement. Kies je er niet voor om een abonnement af te sluiten dan is er niks aan de hand. Gebruikers van Myfinance betalen een vast abonnementsbedrag per maand. Het opzeggen bij Myfinance is iedere maand mogelijk. Met een gratis account krijg je toegang tot alle belangrijke functies en kun je ook de gratis helpdesk benaderen met vragen. Myfinance is goede boekhoudsoftware voor zelfstandig ondernemer. Ook de mobiele app is erg handig.

Dit alles maakt Myfinance een van de goedkoopste boekhoudprogramma's tegen lage maandelijkse kosten. De administratie bijhouden was nog nooit zo makkelijk met een boekhoudprogramma voor zzp'ers. Iedere zzp'er moet dan ook gebruikmaken van een goed boekhoudprogramma. De gratis helpdesk kan ook helpen met de gratis overstapservice. Dit kan handig zijn wanneer je van je huidige boekhoudprogramma wil overstappen.

Pluspunten Myfinance.nl:

  • 15 dagen gratis proefabonnement;
  • Beschikken over een app;
  • Eenvoudig in gebruik;
  • Beschikken over een eigen klantenservice;
  • Mogelijkheid tot persoonlijke boekhouder;
  • Relatiebeheer mogelijk;
  • Maandelijks opzegbaar;
  • Aantal mutaties is onbeperkt;
  • Boekhouder of accountant kan meekijken;
  • Bankkoppeling met alle Nederlandse banken mogelijk;
  • Belastingdienst erkend.
  • Makkelijk btw-aangifte doen

Financiële administratie opzetten

Myfinance maakt het de startende ondernemer mogelijk om hun zzp boekhouding en administratie makkelijk op te zetten. De boekhoudsoftware van Myfinance is gebruiksvriendelijk en heel compleet. Het programma wordt ook aangeboden als app voor tablet op basis van Android en Apple iOS, wat een hoge mobiliteit op elk moment en overal garandeert. Myfinance werkt met alle banken. Voeg alle bankgegevens toe aan jouw online boekhouding. Onbeperkt bankkoppelingen zijn mogelijk met de Rabobank, ING, ABN-AMRO, Knab bank en Bunq bank. Ook een ondernemer met een kleine administratie kan prima terecht bij Myfinance.

Myfinance.nl: compleet, makkelijk en gericht op alle ondernemers

Direct naar Myfinance

Uitgebreide vergelijking

Nog niet overtuigd? Maak je geen zorgen, we hebben nog veel meer online boekhoudprogramma's, van diverse aanbieders om te vergelijken. Boekhoudprogramma's vergelijken was nog nooit zo makkelijk. En is ook hartstikke slim, als ondernemer.

Online boekhoudsoftware

Boekhoudsoftware maakt boekhouden en factureren kinderspel. Betrouwbaar boekhouden is mogelijk met een simpel boekhoudprogramma. Voor een vast bedrag per maand, kun je in alle rust werken om je administratie te doen, zonder dat je software hoeft te installeren. Er is geen download nodig bij het gebruik van een boekhoudprogramma. Iedereen die een internetverbinding heeft kan zijn boekhouding doen met een betrouwbaar en snel boekhoudprogramma. Hierdoor heb je op ieder moment financieel inzicht en kun je alle uitgaven en inkomsten zien. Ook zelf boekingen invoeren is overal mogelijk, zoals de belastingaangifte.

Online boekhoudpakket

Online boekhouden is voor startende ondernemers belangrijk. Boekhoudprogramma's maken de administratie vele malen efficiënter en is steeds up-to-date. De boekhoudsoftware maakt onbeperkt factureren mogelijk net als het doen van de btw-aangifte. Door het regelmatig maken van een back-up hoef je niet bang te zijn dat gegevens binnen je administratie verloren gaan. Voor een boekhoudpakket is geen echte boekhoudkennis vereist. Ook de verschillende koppelingen zijn erg handig, zoals met de Belastingdienst en de bank. De Belastingdienst werkt samen met verschillende erkende partijen.

Dit is een groot voordeel ten opzicht van offline boekhoudsoftware en offline boekhouden. Hét complete boekhoudpakket werkt in de cloud, waardoor het versturen van alle gegevens en cijfers veilig is. Persoonlijke support is er ook net zo als een pagina met veelgestelde vragen. De meeste aanbieders bieden ook een gratis overstapservice aan.

Is Myfinance het beste boekhoudprogramma?

Het antwoord is eenvoudig: het hangt van je bedrijf af. In het algemeen, is het belangrijkste voordeel van Myfinance voor kleine bedrijven dat het gemak biedt. Denk aan de goede ondersteuning, de mobiele app en aan het feit dat alles dagelijks geback-upt wordt. Myfinance is betaalbaar en heeft een hoge mate van gebruiksgemak door de slimme software. Digitaliseren én automatiseren zijn belangrijke woorden binnen hét online boekhoudprogramma van Myfinance.

Verschillende boekhoudprogramma's vergelijken

Boekhoudsoftware vergelijken is verstandig. De dagelijkse werkzaamheden moeten gemakkelijk, en voor zzp'ers eenvoudig uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast moet het programma overal toegankelijk zijn, waardoor je eenvoudig boekhouden kunt. Het overal bijwerken van informatie is voor veel zzp'ers belangrijk. Btw-aangifte doe je bijvoorbeeld tijdens de lunch. Een ander belangrijk punt is de fiscale bewaarplicht met betrekking tot betrouwbaar boekhouden.

Online boekhouden en het bijhouden van de administratie is vanzelfsprekend belangrijk voor iedere type onderneming. Voor starters is Myfinance de eerste 15 dagen gratis. Starters doen er dus verstandig aan om een account aan te maken. Of Myfinance het meest gebruiksvriendelijke online boekhoudpakket is, zul je zelf moeten ontdekken tijdens de gratis opstartservice.

Ongelimiteerd factuurprogramma

  • De Myfinance website en app zijn een compleet boekhoud- en facturatieprogramma op de computer en je smartphone. Het gebruikersgemak is groot en het is supermakkelijk in gebruik. Of je nu bezig bent met voorraadbeheer, pakbonnen maken, het maken van de winst- en verliesrekening, de balans of andere werkzaamheden in jouw boekhouding, het kan allemaal.
  • Ook je eigen logo en eigen huisstijl toepassen binnen offertes, is mogelijk binnen Myfinance. Myfinance is dus makkelijk in gebruik, heel compleet en bespaar tijd. De complete oplossing is ook nog eens uit te proberen met de gratis versie. Facturen en offertes was nog nooit zo makkelijk. Eenvoudig factureren en uitgaande facturen maken moet mogelijk zijn binnen een online boekhoudprogramma.

Eenvoudig boekhoudpakket

Onze keuzehulp maakt het op een overzichtelijke manier mogelijk om de makkelijkste boekhoudsoftware te vinden. Het programma vinden dat aansluit bij je eigen wensen kan soms lastig zijn. Gemak, en andere extra functies maken het een stuk leuker om de boekhouding te doen.

Verplicht aangifte doen via SBR

Standard Business Reporting (SBR) is de standaard voor het aanleveren van financiële informatie aan de overheid. Dit noemt men ook wel SBR-aangiftesoftware. Hiermee kun je documenten zoals een jaarrekening, btw-aangifte, kredietrapportages en uw aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting samenstellen. Deze gegevens kunnen dan eenvoudig aanlevert worden aan banken, KvK en de Belastingdienst.

Automatisch de btw-aangifte berekenen

Myfinance kan automatisch de btw-aangifte uitrekenen. Om tot het btw-overzicht te kunnen komen, is het belangrijk dat je alles ingeboekt hebt binnen het systeem. Denk hierbij bijvoorbeeld aan alle verkoop en inkoopfacturen. Hierna is het mogelijk om met een druk op de knop fiscaal btw-aangifte te doen. Het automatisch berekenen van de btw-aangifte is vooral handig voor bedrijven die te maken hebben met veel verschillende facturen. Het bereken van de btw-aangifte, is in dat geval handmatig, bijna niet mogelijk. Daarnaast is een boekhoudpakket iedere dag veilig te gebruiken. Fiscale wet- en regelgeving verandert continu en hierdoor kunnen problemen ontstaan.

Elektronische btw-aangifte doen

  • Myfinance maakt het mogelijk om in een aantal klikken btw-aangifte te doen in het programma. De meeste zzp'er moeten ieder kwartaal btw-aangifte. Normaal gesproken moet de btw-aangifte gedaan worden door middel van de aangifte omzetbelasting. Met online boekhoudsoftware is het ook mogelijk om de btw-aangifte via de administratiesoftware te doen. De betreffende aanbieder moet hiervoor een koppeling hebben met de verschillende overheidsdiensten. Ook een automatische bankkoppeling is door middel van dit systeem mogelijk.

Onbeperkt inkoopfacturen en onbeperkt verkoopfacturen

Binnen je online boekhoudprogramma is het voor sommige zzp'ers belangrijk om gebruik te kunnen maken van een onbeperkt aantal boekingen. Denk bijvoorbeeld aan webshop die met veel inkoopfacturen en verkoopfacturen te makken kunnen hebben. In dat geval is het kunnen maken van onbeperkte inkoopfacturen en onbeperkte verkoopfacturen heel erg belangrijk. Dit kan bijvoorbeeld ook belangrijk zijn voor een stichting of vereniging. Die hebben bijvoorbeeld te maken met een geïntegreerde ledenadministratie en de facturen die hierbij horen.

Wat is een inkoopfactuur?

Als je als zelfstandige iets koopt, krijg je een aankoopfactuur met het bedrag dat je aan de verkoper verschuldigd bent. Een aankoopfactuur of factuur vermeldt wat je kocht, hoeveel je ervoor betaalde, en wanneer je de transactie deed. Aankoopfacturen, zoals die jij als zelfstandige zou uitschrijven, moeten aan bepaalde criteria voldoen.

Wat moet er staan op een inkoopfactuur:

  • Een omschrijving van het product(en) en/of dienst(en) die zijn geleverd;
  • Het aantal geleverde producten of diensten;
  • De leverdatum van de producten of diensten;
  • Het bedrag exclusief btw;
  • Het btw-tarief;
  • Het inclusief btw-bedrag.

Welke gegevens moet je opnemen op een factuur:

  • Bedrijfsnaam en het adres;
  • De naam en adres van de klant;
  • Het btw-identificatienummer;
  • Het KvK-nummer;
  • De factuurdatum;
  • Een uniek, doorlopend factuurnummer.

Webshopkoppelingen Boekhoud Scanfunctie

Voor webwinkels is het onbeperkt aantal boekingen kunnen maken dus belangrijk. Daarnaast hebben webwinkels meestal de behoefte aan een scanfunctie. Webwinkels die het Magento platform gebruiken kunnen de functie boekhoudscan gebruiken. De functie is beschikbaar in de Magento back-end en maakt het gemakkelijk om inventaris bij te houdende. Dit gebeurt door de streepjescode van het product te lezen. Het Magento back-end biedt ook een functie om de voorraad bij te houden. Zo is het mogelijk te zien hoeveel voorraad er nog van een product is en/of er producten moeten worden bijgevuld. De scanfunctie is ook handig met betrekking tot de boekhouding.

Facturen scanfunctie

Een facturen scanfunctie kan voor sommige zzp'ers belangrijk zijn. In dat geval is er meestal sprake van een facturen crm scanfunctie. Een facturen crm scanfunctie maakt het mogelijk om door middel van een pc, mobiele app of tablet een scan te maken een factuur, en hiervan een pdf-bestand te maken. Een facturen scanfunctie is voor grotere ondernemingen onmisbaar. De meeste boekhoudprogramma's beschikken ook over een facturen scanfunctie. Een gemaakte scan kan ook meteen naar een e-mailadres verzonden worden.

Aangifte geïntegreerd kassasysteem

  • Een geïntegreerd kassasysteem is meestal van toepassing binnen de detailhandel, flexbranche groothandel en de horeca. In het kort komt een geïntegreerd kassasysteem neer op een hulp die de financiële administratie makkelijker maakt. Een kassa-hulp is bijvoorbeeld handig bij de boekhouding, belasting en administratie.

Wat kan een geïntegreerd kassasysteem allemaal?

Een geïntegreerd kassasysteem kan veel meer dan alleen de administratie en de boekhouding bijhouden. Denk bijvoorbeeld ook aan voorraadbeheer, het splitsen van bonnetjes, tafelplattegrond koppelen aan rekeningen en aan het automatisch uitdraaien van bonnetjes. De gegevens van alle facturen worden ook meteen opgeslagen in het geïntegreerd kassasysteem. Een geïntegreerd kassasysteem koppelen aan de boekhouding is in de meeste gevallen ook mogelijk.

Online boekhoudpakketten vergelijken

De beste boekhoudprogramma's presenteren allemaal ongeveer hetzelfde. De meeste boekhoudprogramma's bieden ook gratis boekhouden aan voor een bepaalde periode. Daarnaast kun je bij de meeste boekhoudpakketten gebruikmaken van de gratis overstapservice. De gratis overstapservice van de verschillende boekhoudpakketten is handig, omdat overstappen soms veel werk kan zijn. Het zoeken naar het beste online boekhoudprogramma dat bij jouw bedrijf past, is wel belangrijk omdat een eenvoudig boekhoudprogramma bij je zal moeten passen.

Boekhoudpakketten vergelijken voor beste boekhoudprogramma is wel afhankelijk van je eigen voorkeur. Denk bijvoorbeeld aan het aantal gebruikers dat je gratis mag toevoegen en naar aanvullende voorwaarden. Een boekhoudprogramma vergelijken is met behulp van onze keuzewijzer makkelijk. De beste keuze is natuurlijk om eerst verschillende boekhoudpakketten uit te proberen.

Het beste boekhoudprogramma

Een goed online boekhoudprogramma moet onder ander zeer gebruiksvriendelijk zijn, goed beveiligd zijn en gratis updates aanbieden, zonder extra kosten. De verschillende programma's met elkaar vergelijken om de beste online boekhoudprogramma's te vinden zal je in de toekomt veel tijd en geld besparen. Een specifiek boekhoudprogramma vergelijken met een ander programma is dus raadzaam. Het soort bedrijf kan ook bepalen wat het beste bij je past. Alle wat je nodig hebt, is een compleet overzicht op onze vergelijkingspagina.

Waarom een boekhoudprogramma gebruiken?

Voor starters en andere eenmanszaken, is het belangrijk om de administratie overzichtelijk op te zetten. Hiermee worden de bedrijfsprocessen overzichtelijk, en het geeft meer flexibiliteit. De basisfuncties zijn voor de meeste zzp'ers voldoende. Ook de boekhouder of accountant kan helpen bij de keuzehulp van je onderneming. Myfinance is eenvoudig in gebruik.

Heb je te maken met personeel en dus salarisadministratie, dan is het belangrijk om je boekhouder bij het proces te betrekken. Een boekhouder heeft in de meeste gevallen kennis van de bekendste programma's. Het doen van belastingaangifte bij de Belastingdienst zal hierdoor makkelijk worden. De Belastingdienst is ook voorstander van het online-werken.

Ga naar de website

Boekhoudpakket Myfinance

Eenvoudig & foutloos boekhouden met het boekhoudprogramma van Myfinance

Het online boekhoudprogramma van Myfinance is speciaal ontwikkeld voor de zzp'er.

Met zo min mogelijk inspanning boekhoud je veilig en foutloos.

Mijnzzp.nl