Team Mijnzzp

Social influencers

Social influencers zijn bekende personen die actief zijn op social media en veel volgers hebben. Je kan als bedrijf gebruikmaken van deze positie door een social influencer in te schakelen om je doelgroep via social media te bereiken. Een populaire YouTuber die een restaurant of winkel bezoekt en daar een filmpje van maakt die op YouTube komt, bereikt op een simpele manier de achterban. Zo geldt dat ook voor social influencers op Instagram net als op TikTok en Facebook.

Inhoudsopgave
Social influencers
Denk ook aan lokale social influencers
Promotie van je bedrijf
Micro influencers
Influencer marketing
Potentiële klant

Social influencers

Social influencers hebben een groot voordeel en dat is dat deze op social media enorm veel volgers hebben. Het is voor jouw bedrijf ideaal om een social influencer in te schakelen met een achterban die voldoet aan de kenmerken van jouw doelgroep. Er zijn wat dat betreft verschillende social influencers te benaderen die zich elk richten op een specifiek thema of op een meer algemeen thema. Zo kan je altijd een passende keuze maken om op een effectieve manier je doelgroep via een populair persoon te bereiken. Daar hangt wel een prijskaartje aan, maar de voordelen van het enorme bereik zijn groot.

Denk ook aan lokale social influencers

Er zijn natuurlijk grote namen onder social influencers die in Nederland en zelfs daarbuiten een grote bekendheid genieten. Wellicht dat de kosten voor het inschakelen van een populaire influencer te hoog zijn voor je bedrijf. In dat geval is het echter ook mogelijk om te kijken naar welke lokale social influencers er bekend zijn in de omgeving van je bedrijf. Dat kan op het niveau van de woonplaats zijn, maar bijvoorbeeld ook op het niveau van de provincie. Het is vooral voor zzp'ers die lokaal werken een perfecte manier om de doelgroep te bereiken via een social influencer.

Promotie van je bedrijf

Er zijn verschillende manieren om je bedrijf te promoten via een social influencer. Je kan bijvoorbeeld voor een gesponsorde video kiezen, maar hebt ook de mogelijkheid om een foto te gebruiken. Zo komt het ook vaak voor dat er sprake is van zogenoemde product placement. Kijk wat voor jouw bedrijf het beste werkt en baseer daarop je keuze.

Micro influencers

Influencer marketing om een bepaalde doelgroep te bereiken is ook mogelijk door het inzetten van micro influencers. Micro influencers zijn over het algemeen veel minder kostbaar en hebben een kleinere, maar nog steeds aanzienlijke aanhang. Het inzetten van een micro influencer om een groep consumenten te bereiken is zeker een goede optie. Er zijn veel micro influencers te vinden om potentiële klanten te benaderen. Micro influencers kunnen ook een doelgroep beïnvloeden.

Influencer marketing

Influencer marketing maakt tegenwoordig een belangrijk onderdeel uit van online marketing. Influencer marketing maakt het mogelijk om op een effectieve manier de juist doelgroep voor je bedrijf te benaderen. Om dat te doen kun je werken met sociale beïnvloeders die veel volgers hebben. Er zijn over het algemeen veel mensen die zich aangesproken voelen door influencer marketing. Het behalen van goede resultaten met je campagne is ook mogelijk door het inzetten van bloggers. Het blijft wel belangrijk om je te richten op de juiste doelgroep.

Potentiële klant

Het overbrengen van een boodschap en het overtuigen van potentiële klanten is op verschillende manieren mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van Instagram of aan het toepassen van content marketing. Naast Instagram zijn er nog veel meer platforms die ingezet kunnen worden om je boodschap over het brengen. De populariteit van een platform en de autoriteit van een influencer hebben wel direct invloed op het bereik en het publiek. Vanzelfsprekend is het belangrijk dat een influencer beschikt over veel volgers. Natuurlijk kun je ook gebruik blijven maken van traditionele reclame zoals advertenties.

Lees ook: Snel en effectief guerrillamarketing inzetten als zzp-er

Mijnzzp.nl