Team Mijnzzp

Winkel

De digitale aankopen stijgen ten top en als je een fysieke winkel hebt, is de kans groot dat je daardoor klanten misloopt. Daar is echter wat aan te doen door extra waarde te creëren voor je fysieke winkel om zo meer klanten naar je toe te trekken. Het gemak van online winkelen mag dan groot zijn, maar dat betekent niet dat je als fysieke winkel maar lijdzaam moet toe zien. Er is wel de nodige aanpassing voor nodig om je winkel toegevoegde waarde te geven, waardoor je wellicht zelfs een nieuwe doelgroep bereikt.

Inhoudsopgave
Bied workshops aan
Creëer een zithoek
Verspreid je boodschap

Bied workshops aan

Een van de mogelijkheden die interessant is voor uiteenlopende soorten winkels, is het aanbieden van workshops. Heb je bijvoorbeeld een bakkerij dan kan je toegevoegde waarde bieden door een korte workshop brood bakken of taart bakken beschikbaar te stellen. Heb je een slijterij dan is het wellicht een leuk idee om een wijnproeverij te organiseren. Op deze manier trek je klanten naar je winkel die niet alleen een leuk uitje hebben, maar die je daardoor ook aan je bedrijf verbindt.

Creëer een zithoek

Er is voor vrijwel elke type winkel wel een toegevoegde waarde te bedenken. Heb je een schoenenzaak dan is het bijvoorbeeld mogelijk om een zithoek te creëren. Schenk er dan ook een kopje koffie of thee bij. Dit is eveneens een optie voor boekwinkels net als voor kledingwinkels, waarbij het ook mogelijk is om bijvoorbeeld klanten van persoonlijk stylingadvies te voorzien. Om voorbijgangers te trekken die door de winkelstraat lopen, is het wel van belang dat deze zien wat je te bieden hebt. Maak je toegevoegde waarde bijvoorbeeld kenbaar in de etalage of met een reclamebord voor de winkel.

Verspreid je boodschap

Het is uiteraard van belang om de toegevoegde waarde bij je doelgroep te laten aankomen. Daarom is het aan te raden je boodschap te verspreiden. Kijk daarom naar een samenwerking met een lokale krant of met een ander type media om te laten zien wat je in huis hebt en op deze manier je boodschap te verspreiden. Uiteraard is de toegevoegde waarde van je winkel ook online te verspreiden via social media en je website.

Mijnzzp.nl