Team Mijnzzp

Muziekinstrumenten

Je denkt dat je een mooie website hebt, waar heel veel uren zijn in gestoken. Misschien heb je ook wel een website die er fantastisch uitziet, maar blijven de leads achter. Dan klopt er toch iets niet en de kans is groot dat de website-ervaring voor je bezoekers niet optimaal is. Het verbeteren van de website-ervaring voor bezoekers leidt tot een optimalisering van de leadgeneratie. Dat is precies wat je hebben wilt. Bezoekers die op je website komen en een actie ondernemen, zoals informatie aanvragen of een product kopen. Als ondernemer is het belangrijk om goed op de gebruikerservaring van je website of webshop te letten.

Inhoudsopgave
Zorg voor een duidelijke structuur
Laat je product of dienst goed naar voren komen

Zorg voor een duidelijke structuur

Ben je wel eens op een website geweest waar je haast verdwaalde en niet kon vinden wat je zocht? Het is funest voor je business als je website geen duidelijke structuur heeft. Je neemt je bezoekers vanaf het moment van binnenkomst mee op reis. Dat betekent dat de structuur van je website overzichtelijk en duidelijk moet zijn. Om tot een succesvolle leadgeneratie te komen, help je de bezoekers ook een handje. Bijvoorbeeld door op iedere webpagina een call to action te plaatsen. De call to action varieert van de optie aanbieden een offerte aan te vragen tot een verkoop of van een e-mail sturen tot even bellen.

Laat je product of dienst goed naar voren komen

Wat heb jij als bedrijf te bieden aan klanten? Voorzie jij met jouw product of dienst in een oplossing voor een probleem? Dan leg je daar de nadruk op met een heldere presentatie. Schets het probleem in het kort en biedt een kant-en-klare oplossing met je product of met je dienst. Verkoop je producten? Zorg dan dat deze op een perfecte manier gepresenteerd worden met duidelijke foto’s en met video’s. Ook hiervoor geldt uiteraard dat je weer een CTA toevoegt.

Klanten houden van duidelijkheid en jij hebt daar de controle over door de website ervaring te verbeteren. Om te zien of je inspanningen vruchten afwerpen, controleer je natuurlijk de websitestatistieken, zoals met Google Analytics. Je ziet dan welke pagina’s het goed doen en welke nog te verbeteren zijn. Vergeet ook niet de leadopvolging en laat bezoekers zich inschrijven op een nieuwsbrief.

Mijnzzp.nl