Van de redactie

Avatar van Team Mijnzzp

Reclamebord

Heb je als ondernemer een website, maar is de conversie wel heel erg laag? Grote kans dat de Call to Action (CTA) te wensen overlaat. Het is voor bezoekers van je website belangrijk dat je ze als het ware bij de hand neemt en naar jouw doel toe leidt. Bijvoorbeeld het aanvragen van een offerte, het opvragen van meer informatie, verkoop van een product of inschrijving op een nieuwsbrief. Duidelijkheid en onderscheid van de CTA leiden tot een hogere conversie. Het is daarom belangrijk om de Call to Action op je website succesvol te maken. Hoe je dat doet ontdek je hier.

Gebruik een button voor CTA

Een bezoeker heeft vaak maar een kort moment nodig om te bepalen of de website aan de verwachtingen voldoet. Ofwel of de bezoeker vindt waar hij naar op zoek is. Daarbij hoort een opvallende CTA en die verstop je niet in een tekstlink of in een banner. Het meest succesvol is om een button te gebruiken in de vorm van een knop, waarop de bezoeker klikt om actie in gang te zetten. Gebruik een korte maar krachtige tekst in de knop die laat zien wat de bedoeling is, zoals ’Gratis proefperiode starten’ of ’Meld je nu aan’.

Kies voor kleur

Het is voor een succesvolle CTA belangrijk om de aandacht te trekken van de bezoekers op je website. In dat kader kies je dan ook voor een button in kleur, zodat er sprake is van een knop die echt opvalt. Heb je bijvoorbeeld een website met een lichte achtergrond? Dan springt een oranje knop er natuurlijk uit. Zo past een groene knop prima bij een lichtgrijze achtergrond, maar knalt rood er pas echt uit. Ook geel is tegenwoordig een CTA die vaker voorkomt om op te vallen bij de bezoekers. Verder geldt dat je de knop het beste op een opvallende plaats neerzet. Bied je bijvoorbeeld een gratis test aan dan is het prima om de knop meteen bovenaan te zetten. Verstrek je uitgebreide informatie over een product of dienst? Dan plaats je de button onderaan de tekst. Zo maak je de CTA op je website succesvol.

Mijnzzp.nl