Avatar van Team Mijnzzp

Bedrijvengids

Wil je een dienst of product extra onder de aandacht brengen? Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Eén van deze mogelijkheden is contentmarketing. Je kan artikelen, blogs of audiovisuele content natuurlijk op je eigen website of platform plaatsen, maar juist ook op de website van anderen! Zo kan je vanaf andere websites direct kennis delen en uiteraard linken naar je eigen website.

Een interessante manier van contentmarketing is dan ook het laten plaatsen van een artikel in een online bedrijvengids. Dat heeft verschillende voordelen. Zo is het een prima tool voor betere online vindbaarheid én maakt het je linkbuilding een stuk sterker. Waarom zou jij een gesponsord artikel plaatsen in een online bedrijvengids en hoe doe je dat?

Voordelen van contentmarketing

Contentmarketing is tegenwoordig onmisbaar voor iedere ondernemer en organisatie. Deze populaire marketingstrategie helpt je de juiste klanten aan te trekken en aan je te binden. Dat is natuurlijk mooi meegenomen. Waarom zou je met contentmarketing moeten starten? Hieronder beschrijven we enkele voordelen:

- Betere online vindbaarheid (SEO)
Search Engine Optimization (SEO) gaat over het gemak waarop klanten jou kunnen vinden in online zoekmachines zoals Yahoo, Bing en Google. Gebruik je bijvoorbeeld de juiste zoekwoorden? Vertel jij dát wat je klanten graag willen weten? Het algoritme van Google ziet het allemaal! Ze zijn nog dagelijks met man en macht bezig om de zoekmachine nóg beter te maken voor hun klanten. En die klanten, daar zitten jouw klanten ook tussen!

- Geloofwaardig voor klanten
Als je contentmarketing in orde is, zullen klanten vanzelf bij je terechtkomen met hun specifieke vragen. Dit is misschien wel het allerbelangrijkste. Zelfs al ben je ergens nog zo goed in, als je het niet uitdraagt zal niemand er ooit achter komen. Ideaal natuurlijk als iedereen bij jou terecht kan voor super specifieke tips. Zo kom je over als een ware expert binnen je vakgebied. Dat is heel mooi: want als het goed is ben je dat ook. Zodra je naar buiten treedt, kan iedereen dit zien!

- Meer naamsbekendheid
Niet alleen kom je betrouwbaar over, de naam van je merk zal door contentmarketing absoluut groeien. Des te makkelijker je vindbaar bent en des te meer content je hebt, des te vaker klanten over je zullen horen of lezen. Na een tijdje zullen ze jou of jouw merk gaan herkennen. Dat houdt in dat ze ook vaker op je zullen terugvallen. Want laten we eerlijk zijn: herkenning zorgt voor erkenning.

- Goed voor de linkbuilding
Als jij kwalitatief hoogwaardige content deelt, zullen meer andere bedrijven naar jouw website doorlinken. Linkbuilding, heet dat. Hoe meer relevante en organisch verkregen links er naar jouw website wijzen, hoe beter je scoort in Google. Doe je aan contentmarketing vanaf een ander platform, dan plaats je natuurlijk makkelijk een linkje naar je eigen website! Omdat een verwijzing naar jouw website in je advertorial móet staan, krijg je deze er automatisch bij.

Artikel plaatsen: vind de geschikte bedrijvengids

Adverteren op andere websites kan het bereik van je eigen website aanzienlijk vergroten. Wil je geen opzichtige advertentie waar iedereen snel voorbij scrolt, maar wel een goed inhoudelijk stuk delen? Daar heeft je potentiële klant echt wat aan!

Ook het plaatsen van een artikel in een online bedrijvengids is ontzettend slim! Zo kom je namelijk direct in contact met mensen die al op zoek waren naar een bepaald soort onderneming. Als ze positief verrast worden door jouw advertorial en hierdoor op jouw website terechtkomen, heb je dan ook een grotere kans dat ze daadwerkelijk contact opnemen!

Ben je van plan om jouw artikel of gastblog in een online bedrijvengids te plaatsen? Goed idee! Er zijn verschillende mogelijkheden. Allereerst ga je op zoek naar de geschikte bedrijvengids voor jou. In het ideale geval kies je voor een bedrijvengids met autoriteit. Dat wil zeggen: een website die groot is en iets te vertellen heeft. Hoe meer bezoekers de bedrijvengids krijgt, hoe beter jouw resultaat zal blijken.

Vergeet niet om duidelijke afspraken te maken! Blijft het artikel bijvoorbeeld permanent online staan? En mocht er iets veranderen, kan je het artikel dan later nog aanpassen? Door alles goed te bespreken kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

Adverteren in een B2B bedrijvengids

Richt jij je op ondernemers in plaats van particulieren? Dan is voor het adverteren een heel andere aanpak vereist. Er zijn gelukkig ook B2B bedrijvengidsen die interessant kunnen zijn. Hoewel er minder B2B dan particuliere bedrijvengidsen bestaan, zijn hier zeker ook kansen te halen.

De markt van B2B bedrijvengidsen is dus kleiner. Toch zit je hier prima: bezoekers van online B2B bedrijvengidsen opereren namens de onderneming en geven hierdoor, zakelijk gezien, meer uit. Een kleiner aantal bezoekers of klanten mét langetermijncontracten zijn helemaal zo slecht nog niet.

Spreek de juiste doelgroep aan

Wat is jouw doelgroep? Als je externe content in de vorm van een artikel of gastblog wil creëren, moet je ervoor zorgen dat jij je op de juiste doelgroep richt. Dit is van essentieel belang! Zorg dat je de mensen aanspreekt die jou juist op dit moment hard nodig hebben.

Zo zou je bijvoorbeeld kunnen richten op startende ondernemers. Zij hebben vaak een kleiner netwerk en moeten nog connecties opdoen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan boekhouding. Veel starters zijn hierin nog zoekende. Misschien zijn ze wel op zoek naar een boekhouder en kan jij ze daarbij helpen!

Advertorial plaatsen: dit zijn de regels

Een advertorial is eigenlijk een soort van ‘advertentie’, maar dan in de vorm van een redactioneel artikel. Dit zou dus een artikel of gastblog van jou op een andere website kunnen zijn. De lezer ziet niet direct dat het om een advertentie gaat, waardoor ze dieper op je content ingaan. Is deze content ook nog ontzettend goed en waardevol, dan zal de lezer zeker doorklikken naar jouw website!

Mocht je een advertorial willen plaatsen, dan zijn er een aantal ‘regels’ om je aan vast te houden. Deze zijn op te splitsen in wettelijke regels en SEO-regels. Hieronder noemen we de belangrijkste punten om rekening mee te houden.

- Advertentie herkenbaar maken: De meeste webmasters zullen in jouw artikel de toevoeging ‘gesponsord artikel’ opnemen. Dit doen ze om problemen met bijvoorbeeld Google te voorkomen. Laten ze dit weg, dan kan het namelijk juist uitsluiting van de zoekmachines opleveren. Maakt deze vermelding iets uit? Nee hoor! Reclame maken is voor ondernemers heel gebruikelijk. Sterker nog: alle bedrijven doen het.

- Identiteit van adverteerder tonen: Het is wettelijk verplicht om bij de advertorial ook echt de naam of bedrijfsnaam van de adverteerder te tonen. Er moet dus een link zijn de website van de adverteerder. Aangezien jij in dit geval de adverteerder bent, is dat alleen maar mooi meegenomen. De website waarop je jouw advertorial plaatst is hier dus daadwerkelijk toe verplicht. Dat is natuurlijk heel fijn voor jou: zo kunnen klanten éxtra makkelijk op je eigen website terechtkomen.

- Lever voldoende kwaliteit: Dat je graag gevonden wil worden, snappen we allemaal. Liggen je zoekwoorden en verkooppraatjes er té dik bovenop, dan lap je onbewust juist enkele SEO-regels aan je laars. Jouw lezer zit helemaal niet wachten op nóg meer reclame. En ja; Google ziet dat ook!

Gastblog plaatsen? Dit is de beste bedrijvengids!

Krijg je al zin om een gastblog te gaan schrijven? Zeker doen! Maar wat is de beste online bedrijvengids om een gastblog op te plaatsen? Dat is natuurlijk mijnzzp.nl! Wij hebben meer dan 100.000 bezoekers per maand. Daar zullen vast en zeker ook potentiële klanten voor jou tussen zitten.

Meer informatie over het plaatsen van een artikel op mijnzzp.nl? Neem gerust contact op om te vragen naar de mogelijkheden. Dit kan via ons contactformulier. Wil je meer weten? Klik dan op de link hieronder voor meer informatie over mogelijke samenwerkingen voor adverteren op mijnzzp.nl:

Mijnzzp.nl adverteren

Andere mogelijkheden voor het plaatsen van een artikel

Het kan dat je nog niet goed weet waar je jouw artikel het beste kan plaatsen. Er zijn dan ook ontzettend veel mogelijkheden. Er zijn tegenwoordig verschillende platforms waarop je een artikel kan laten plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan websites zoals Frankwatching.

Dit kan een prima manier zijn om een geschikte plek te vinden voor jouw artikel. Helaas gaat het hier vaak wel om vrij algemene websites. Zo zijn er bijvoorbeeld platforms die over ‘gezondheid’ in het algemeen zijn, terwijl het juist ook voordelig kan werken om iets op een ware bedrijvenwebsite te plaatsen. Zo heb je meer zich op bezoekers die je waar, wanneer en op welke manier aantrekt.

Mijnzzp.nl