Marketinganalist

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Marketinganalist?

Een marketinganalist is verantwoordelijk voor het bedenken en optimaliseren van marketingcampagnes. In het kort kunnen we de werkzaamheden van een marketinganalist het beste omschrijven als het opzetten en uitvoeren van marketingacties, inclusief het monitoren van lopende marketingacties. Een marketinganalist gaat qua werkzaamheden verder dan alleen het in de markt zetten van bepaalde marketingacties omdat een marketinganalist juist ook verantwoordelijk is voor het uitvoeren van vooronderzoek. Het is de marketinganalist die onderzoek zal uitvoeren hoe bepaalde marketingacties het beste in de markt gezet kunnen worden, zodat marketingacties verlopen zoals ze behoren te verlopen. Ook het monitoren van marketingacties en het eventueel ingrijpen tijdens lopende marketingacties behoort tot de werkzaamheden van een marketinganalist. Een marketinganalist is verantwoordelijk voor alle activiteiten die te maken hebben met het verkopen van bepaalde diensten en/of producten. Als marketinganalist zal je over het algemeen met diverse andere specialisten samenwerken die ook te maken hebben met onderzoeken, nieuwe producten en merkmanagement. Een marketinganalist is over het algemeen verantwoordelijk voor alle terugkoppeling van de marketingactiviteiten aan de diverse belanghebbenden. Een ander woord hiervoor is ook wel marketingcontrol.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Marketinganalist

Wat is het salaris en tarief van een Marketinganalist? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Marketinganalist in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl