Team Mijnzzp

Grafiek

In de wereld van digitale marketing volgen de ontwikkelingen zich snel op. Het is dus belangrijk om als bedrijf bij te blijven en mee te gaan met de trends of hypes die zich voordoen op het gebied van online marketing. Een van de belangrijke marketingtrends op dit moment is journey orchestration. Dat is weer wat anders dan de customer journey ofwel klantreis die de afgelopen jaren tot de marketingtrends werd gerekend.

Inhoudsopgave
Wat is journey orchestration?
Klanten doen steeds vaker zelf onderzoek
Klant verbinden aan je bedrijf

Wat is journey orchestration?

Bij journey orchestration is het de bedoeling om nog meer in te spelen op de klantbeleving. Daarbij is het onder meer van belang om te ontdekken welke aspecten er zijn die mensen met elkaar verbinden aan het product dat jij verkoopt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op het moment dat er bezoekers op je platform komen te onderzoeken wat de behoeften zijn. Dat is onder meer mogelijk door contact op te nemen met je klant. Daarbij is het van belang om geen oppervlakkige vragen te stellen, maar dieper in te gaan op de reden waarom de betreffende klant jouw bedrijf heeft uitgekozen.

Klanten doen steeds vaker zelf onderzoek

In deze tijd waarin het aanbod online enorm groot is, doen klanten steeds vaker onderzoek om bij een bedrijf een aankoop te doen of dienst af te nemen. Er zijn bijvoorbeeld steeds meer mensen die belang hechten aan een bedrijf dat duurzaam en verantwoordelijk onderneemt. Om daarop in te spelen, is het belangrijk dat je mensen duidelijk maakt wat bijvoorbeeld de maatschappelijke visie is die je als bedrijf hebt. Is er bijvoorbeeld sprake van een milieuvriendelijk product en wil je bijdragen aan de duurzaamheid? Of wil je voor verbinding zorgen in de maatschappij? Dat kan je laten zien als er sprake is van maatschappelijke deelneming, bijvoorbeeld door bij liefdadigheidsorganisaties betrokken te zijn.

Klant verbinden aan je bedrijf

Door klantonderzoek te doen, kom je erachter wat voor de klant belangrijk is en dat aspect is verder uit te bouwen. Journey orchestration is een belangrijke marketingtrend die voor een hogere omzet kan zorgen. Daarbij is het uiteraard van belang om de klant ook aan je bedrijf te verbinden door middel van een maatschappelijke visie of maatschappelijke deelneming.

Lees ook ons artikel: 10 marketingtips voor ondernemers

Mijnzzp.nl