Team Mijnzzp

Hype

Er zijn allerlei manieren om je bedrijf in de spotlight te zetten en de naamsbekendheid te doen toenemen. Zo is het onder meer interessant om als ondernemer op hypes in te spelen. Als er een trend gaande is dan biedt dat de gelegenheid om aan te haken. Zo is onlangs een restaurant in Parijs aangehaakt bij de hype rondom de cryptocoin Shiba Inu. Het restaurant Le Bistrot d’Eleonore et Maxence biedt sinds kort de gelegenheid om met SHIB-tokens een etentje te betalen. Dat heeft het nieuws gehaald en daarmee is de naamsbekendheid van het restaurant in één keer sterk gegroeid.

Inhoudsopgave
Algemene hypes
Wanneer is er sprake van een hype?
Social media inzetten hypes

Algemene hypes

De hype rondom Shiba Inu is wellicht van korte duur, maar is wel een perfecte trend om met je bedrijf op in te spelen. Dat moet dan uiteraard wel mogelijk zijn, maar er zijn wat dat betreft altijd andere algemene hypes om van te profiteren. Daar is Black Friday natuurlijk ook een goed voorbeeld van, net als dat feestdagen als Sinterklaas en kerst zich goed lenen om een marketingcampagne voor te lanceren.

Wanneer is er sprake van een hype?

Er is sprake van een hype op een moment dat een product, dienst, evenement of bedrijf ineens overal in de media opduikt. Denk ook maar aan de laatste hit op Netflix met de titel Squid Game. Deze serie is al aanleiding geweest om de kleding van de personages te maken en te verkopen, zoals rond Halloween was te zien. Ook dat is een prima voorbeeld van het inspelen op een hype.

Overigens is het bij een hype zo dat het vaak van korte duur is en dat er dus kortstondig als ondernemer succes mee te boeken is. Het kan echter ook zo zijn dat een hype zich vestigt als een blijvende trend, zodat er sprake is van een stabiele verdere ontwikkeling.

Social media inzetten hypes

Een van de tips om in te spelen op hypes als ondernemer is door snel en efficiënt een campagne te starten. Social media als Instagram, TikTok en Facebook lenen zich daar goed voor, want daarmee is er sprake van een groot bereik. De kans is bovendien groot dat het nieuws van je eigen bedrijf zich sneller verspreidt. Het is bij een mogelijke hype wel erg belangrijk om snel te schakelen. In veel gevallen zullen zul je bijvoorbeeld eerst producten moeten inkopen.

Mijnzzp.nl