Avatar van Team Mijnzzp

Aannemer

Een sterk bedrijfsimago heeft vele voordelen. Denk maar aan grote merken van auto’s of smartphones, waar mensen veel vertrouwen in hebben. Grote bedrijven hebben daar uiteraard speciale budgetten voor beschikbaar voor televisiereclames en andere campagnes. Als zzp-er heb je echter ook de mogelijkheid om je bedrijfsimage te verbeteren. Dat hoeft niet eens veel geld te kosten als je de volgende tips ter harte neemt.

1. product of dienst perfectioneren

Je bedrijfsimago verbeteren, begint bij het aanbieden van een goed product of goede dienst. Kwaliteit is daarbij uiteraard van groot belang en maakt het onderscheid ten opzichte van andere bedrijven.

2. Klantbeleving optimaliseren

De kwaliteit is belangrijk, maar het is van even groot belang dat er ook sprake is van beleving. Daarom is het aan te raden de klantbeleving te optimaliseren. Als je kapper bent, is het bijvoorbeeld aan te raden om een kopje koffie of thee aan te bieden. Daarnaast draai je op de achtergrond aangename muziek en hangt er een frisse geur.

3. Richt je op een goede klantenservice

Het kan altijd een keer voorkomen dat een klant niet helemaal tevreden is. Het is in het kader van het verbeteren van het bedrijfsimago dan van belang om een goede service te bieden. Dat sluit bovendien aan op een goede klantbeleving. Indien er sprake is van een klacht, neem deze dan serieus en kijk welke oplossing er voor de klant beschikbaar is.

4. Versterk je bedrijfsidentiteit

Je bedrijfsimago verbeteren heeft ook te maken met het consistent zijn in bedrijfsuitingen. Denk daarbij aan een bedrijfslogo op je auto of op bedrijfskleding en in reclame. Door je bedrijf steeds op dezelfde manier te presenteren, zorgt dat voor een positief effect op de herkenbaarheid. Dat schept vertrouwen bij klanten.

5. Luister naar je doelgroep

Je hebt als bedrijf klanten nodig en in dat kader is het bedrijfsimago te verbeteren door naar je doelgroep te luisteren. Vraag naar de  mening van klanten, zoals door een vragenlijst aan te bieden of door een tevredenheidsonderzoek uit te voeren. Of neem eens contact op met een klant om na te vragen of het product of de dienst naar tevredenheid is geweest.

Mijnzzp.nl