Team Mijnzzp

Google Bedrijfsprofiel

Ben je met je bedrijf vooral lokaal actief dan is het belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Consumenten zoeken vaak lokaal naar bedrijven in de eigen omgeving die diensten leveren of producten verkopen. Denk maar aan een fietsenmaker, maar ook aan een financieel adviseur of aan een restaurant. Je lokale positie is online te verbeteren als je gebruikmaakt van het Google Bedrijfsprofiel.

Inhoudsopgave
Wat is Google Bedrijfsprofiel?
Bedrijfsinformatie op Google Bedrijfsprofiel
Functionaliteiten

Wat is Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel is een instrument waarmee jij bedrijfsinformatie online zet en toegankelijk maakt voor gebruikers van de zoekmachine. Je lokale bedrijf komt niet alleen naar voren via de zoekmachine, maar bijvoorbeeld ook als mensen gebruikmaken van Google Maps of Google Producten. Heb je een Google Bedrijfsprofiel dan draagt dat eveneens bij aan de betrouwbaarheid.

Bedrijfsinformatie op Google Bedrijfsprofiel

Het is aan te raden om het Google Bedrijfsprofiel zo volledig mogelijk te maken. Het is bijvoorbeeld de bedoeling om het fysieke adres van je bedrijf op te geven en je bedrijf in een specifieke categorie in te delen. Daarbij kan je kenmerken vermelden en is het mogelijk om een telefoonnummer toe te voegen. Vermeld ook de openingstijden van je bedrijf en houd deze actueel. Is je bedrijf gesloten op feestdagen of tijdens een vakantie? Dit kan je vermelden op je bedrijfsprofiel.

Functionaliteiten

Er zijn verschillende functionaliteiten te gebruiken als je eenmaal een geverifieerd Google Bedrijfsprofiel hebt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om foto’s toe te voegen aan het profiel of om een bepaalde dienst uit te lichten. Een andere functionaliteit is dat gebruikers de gelegenheid krijgen om reviews te plaatsen. Jij hebt als bedrijf dan de mogelijkheid om daar eventueel weer op te reageren. Spreek bijvoorbeeld je waardering uit als een klant positieve feedback heeft achtergelaten. Verder heb je de optie om een post te plaatsen met daarin updates of aanbiedingen. Je krijgt periodiek informatie over de resultaten van je Google Bedrijfsprofiel, waarbij dit inzicht is te gebruiken om je lokale positie verder te verbeteren.

Mijnzzp.nl