Team Mijnzzp

Conversie verhogen

Er zijn websites van bedrijven waar veel bezoekers op komen, maar waar de actie van de consument ontbreekt. Dat betekent dat er weinig aankopen zijn, beperkte verzoeken tot informatie binnenkomen en er niet veel aanvragen komen. De conversie laat in dat geval te wensen over, maar daar is wat aan te doen met conversieratio optimalisatie. De optimalisatie van conversie is op meerdere manieren aan te pakken. Soms gaat het om een kleine verandering, zoals een button op de juiste plek neerzetten. Ontdek hier hoe je CRO op de juiste manier inzet om bezoekers van je website tot actie aan te zetten.

Inhoudsopgave
Plaats informatie links op de website
Neem drempels weg
Beelden doen het goed
Beperk hyperlinks

Bij het bezoeken van een website is het belangrijk dat informatie direct zichtbaar is. De beste plek daarvoor is aan de bovenzijde aan de linkerkant. Het is namelijk bekend uit onderzoek dat bezoekers het eerste naar die plek kijken. Voor het verhogen van de conversie blijft het wel belangrijk om te experimenteren.

Neem drempels weg

Bezoekers willen dat het hun zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt. Daarom is het aan te raden drempels zoveel mogelijk weg te nemen. Een lange levertijd is consumenten vaak een doorn in het oog, maar dat geldt eveneens voor hoge verzendkosten. Loop je website en informatie eens bij langs om te kijken wat er te verbeteren valt.

Beelden doen het goed

In het kader van conversieratio optimalisatie is het belangrijk om woorden af te wisselen met beelden. Verkoop je producten in een webshop dan willen bezoekers daarvan graag een afbeelding zien. Het liefst ook nog met een video erbij om bijvoorbeeld inzicht te krijgen in werking van het product. Bij het gebruik van afbeeldingen is het wel aan te raden om de beelden klein te houden, zodat de snelheid optimaal blijft.

Beperk hyperlinks op je website die naar een andere website verwijzen of naar andere pagina’s indien je daarmee de aanzet tot actie wegneemt. Het is wel belangrijk om een link te plaatsen die tot actie aanzet. Bijvoorbeeld in de vorm van een CTA-button ofwel call to action. Laat deze knop over een contrasterende kleur beschikken en wijs de bezoeker op wat te doen. Bijvoorbeeld ’vraag een offerte aan’.

Mijnzzp.nl