Team Mijnzzp

Conversie

Heb je een website dan is het ideaal als er veel bezoekers komen. Het is alleen wel de bedoeling dat deze bezoekers ook actie ondernemen. Bijvoorbeeld een dienst afnemen, offerte aanvragen of product kopen. Heb jij veel bezoekers, maar is de conversieratio heel beperkt? Grote kans dat je te maken hebt met een van de valkuilen die tot minder conversie leiden. Check de conversiekillers en pak deze aan om een ommekeer teweeg te brengen.

Inhoudsopgave
Geen duidelijke structuur
Geen call-to-action
Geen USP laten zien
Geen snelle laadtijd

Geen duidelijke structuur

Een onduidelijke structuur op je website is een van de valkuilen en een regelrechte conversiekiller. Bezoekers willen graag snel de weg vinden op je website, maar haken af als deze in een doolhof terechtkomen. Zorg daarom voor een duidelijk en overzichtelijk menu om bezoekers gemakkelijk te laten navigeren. Je kan daarbij ook gebruikmaken van internet links om de weg te wijzen.

Geen call-to-action

Net als het ontbreken van een duidelijke structuur geldt dat de afwezigheid van een call-to-action eveneens funest is voor de conversie. Gebruikers van je website hebben een doel en willen daarheen worden geleid, maar ook duidelijkheid krijgen over de vervolgstap. Dit is op te lossen door bijvoorbeeld een call-to-action button toe te passen. Zorg daarbij voor een contrasterende kleur, zodat de button niet te missen valt.

Geen USP laten zien

De posities in de zoekresultaten worden door bedrijven bezet die elkaars concurrent zijn. Dit is het geval als een gebruiker van de zoekmachine specifiek op zoek is naar een bepaald product of dienst. Door je niet te onderscheiden met unique selling points laat je een kans liggen. Laat daarom zien waarom een klant bij jou moet komen. Zo laat je zien dat je meer te bieden hebt dan de concurrent.

Geen snelle laadtijd

Gebruikers van de zoekmachine hebben maar weinig geduld. Als het te lang duurt om je website te laden, is er een grote kans dat de bezoeker die de intentie had om je website te bezoeken, afhaakt. Daarom is het belangrijk deze valkuil te voorkomen, want dit leidt regelrecht tot minder conversie. Check ook nog even of je website mobile friendly is.

Mijnzzp.nl