Team Mijnzzp

Groeien als bedrijf

Je wilt als je ondernemer bent je bedrijf natuurlijk laten groeien. De sleutel tot groei heb je al in handen en je hoeft er alleen nog maar uitvoering aan te geven. Focus je op de klant en je zet de eerste stap om je bedrijf verder te laten groeien. Het centraal zetten van je klant doe je door de klantbehoefte te leren begrijpen en daarbij een gepersonaliseerde ervaring te bieden. Je laat het proces van de buyer journey tot customer journey op een zo soepel mogelijke en aansluitende manier verlopen. Je maakt van een klant die een eerste aankoop doet, een terugkerende klant en ambassadeur voor jouw bedrijf.

Inhoudsopgave
Verzamel feedback
Wees persoonlijk in de communicatie

Verzamel feedback

Een praktische manier om het beginnen met de sleutel tot groei om te draaien, is door feedback van klanten te verzamelen. Dit is namelijk belangrijke informatie die jij kan gebruiken om de buyer journey en customer journey te verbeteren. Vraag heel concreet naar de manier waarop jouw klanten bijvoorbeeld je aanbod ervaren. Laat je klanten ook vertellen waarom ze voor jouw bedrijf kiezen of waarom juist niet een bepaald product bij je afnemen. Je kan ook heel goed aan je klanten vragen wat ze graag anders zien. Het verzamelen van feedback van klanten geeft je input om verbeteringen door te voeren.

Wees persoonlijk in de communicatie

Klanten vinden het prettig als je als bedrijf op een persoonlijke manier communiceert. De echtheid van het contact speelt dan ook een belangrijke rol in het succes van je bedrijf. De persoonlijke communicatie heeft onder meer betrekking op het oplossen van klachten of problemen. Naast de persoonlijke benadering is het aan te raden om ook empathie te tonen en uiteraard een praktische oplossing voor het probleem of klacht te bieden. De persoonlijke communicatie kan natuurlijk eveneens betrekking hebben op andere zaken. Bijvoorbeeld als je een korting wilt aanbieden en een persoonlijke mail stuurt. Of als je een nieuwsbrief met persoonlijke aanhef verstuurt. Het is overigens af te raden om een overload aan communicatiemiddelen in te zetten, want dan sla je de plank mis. Richt je vooral op de persoonlijke klantbehoefte als de klant eenmaal met je bedrijf in contact is geweest.

Mijnzzp.nl