Team Mijnzzp

Bedrijfsinterieur

Het interieur van je bedrijf, zoals een kantoorinterieur heeft meer invloed dan je denkt. Bijvoorbeeld op de ervaring die je klanten beleven. Dit begint al bij binnenkomst op het moment dat de eerste indruk tot leven komt. Door het interieur af te stemmen op je klanten en je bedrijfsidentiteit leg je een basis voor meer succes. Het is zelfs zo dat het juiste interieur tot een verhoging van de omzet kan leiden.

Inhoudsopgave
Uitstraling en sfeer
Afstemmen op de doelgroep
Aandacht voor exterieur
Uniforme huisstijl

Uitstraling en sfeer

Heb je een adviesbureau voor klanten in het hogere segment? Een sjofel ingericht kantoor draagt niet echt bij aan vertrouwen in je dienstverlening. Het maakt een hele andere indruk als je adviesbureau een luxe inrichting heeft. Denk daarbij aan een bureau van eikenhout en aan comfortabele stoelen met lederen bekleding. Dit komt heel anders over dan wanneer er een kantinetafel met een paar kunststof stoelen staat.

Afstemmen op de doelgroep

Het is dan ook belangrijk om bij de inrichting van je bedrijfsinterieur rekening te houden met de doelgroep. Op deze manier komt de verwachting die klanten hebben bij het binnenstappen van je bedrijf overeen met de werkelijkheid. Dit is op allerlei situaties toepasbaar, zoals ook wanneer je een winkel hebt die zich op jongeren richt of een lunchroom hebt voor uiteenlopende klanten.

Aandacht voor exterieur

De binnenkant van je bedrijf is belangrijk, maar het is eveneens van belang om aandacht aan het exterieur te besteden. Zorg bijvoorbeeld dat de gevel er netjes uitziet en er geen afgebladderd verf is te zien. Een simpele schilderbeurt kan al een wereld van verschil maken in de uitstraling. Heb je een winkel dan speelt de etalage uiteraard een belangrijke rol om passanten tot klant te maken.

Uniforme huisstijl

Het is ideaal als de huisstijl en bedrijfsidentiteit in het interieur en exterieur zijn terug te zien. Dit zorgt voor eenheid. In aanvulling daarop is het aan te raden om de huisstijl en bedrijfsidentiteit in allerlei uitingen te laten terugkomen. Bijvoorbeeld ook in online en offline uitingen. Op deze manier vergroot je de herkenbaarheid net als de naamsbekendheid. Dit legt een basis van vertrouwen en heeft een overtuigende werking op klanten.

Mijnzzp.nl