Team Mijnzzp

Warme acquisitie

Het benaderen van bestaande klanten of mensen waarvan je weet dat die jouw product of dienst nodig hebben, is een vorm van warme acquisitie. Je haalt of houdt er klanten mee binnen en er is op verschillende manieren uitvoering te geven aan deze methode. Het is in elk geval belangrijk om bestaande klantrelaties warm te houden door in contact te blijven.

Inhoudsopgave
Maak gebruik van een persoonlijke aanbieding
Investeer in contact
Benader klanten op het juiste moment
Laat mond-tot-mondreclame voor je werken

Maak gebruik van een persoonlijke aanbieding

Een eenvoudige manier om klanten over de drempel te trekken of opnieuw binnen te halen, is door met een persoonlijke aanbieding te komen. Denk daarbij aan een cadeau of extra service bij de afname van je product of dienst. Je kan een fysiek cadeau weggeven, maar bijvoorbeeld ook een korting aanbieden.

Investeer in contact

Het is eveneens belangrijk om contact te houden met klanten en daarin dus tijd te investeren. Ook op momenten waarvan je weet dat contact niet direct tot een aankoop van een product of afname van een dienst leidt. Je hoeft niet iedere klant persoonlijk te gaan bellen, want het is ook mogelijk om via een nieuwsbrief in contact te blijven met je klanten.

Benader klanten op het juiste moment

Je boekt meer succes met warme acquisitie als je op het juiste moment van je laat horen. Dit is bijvoorbeeld het geval tegen de tijd dat de levensduur van een product afloopt. Of als er eerder al interesse is getoond in je product of dienst, maar dit nog niet tot een concrete actie heeft geleid. Door een contactmoment te realiseren, bestaat de kans dat de klant alsnog bij jouw bedrijf uitkomt.

Laat mond-tot-mondreclame voor je werken

Mond-tot-mondreclame doet het nog altijd goed en daar kan je bij warme acquisitie van profiteren. Heb je eenmaal een klant binnengehaald, zorg dan dat deze klant je bedrijf bij anderen aanbeveelt. Er zijn meerdere bedrijven die hiervoor gebruikmaken van een cadeaukaart voor een ander. De cadeaubon is dan niet door de klant zelf te gebruiken, maar weg te geven aan iemand in de eigen omgeving. Op deze manier bouw je de klantenkring steeds verder uit nadat je bij een eerste klant met warme acquisitie bent begonnen.

Mijnzzp.nl