Team Mijnzzp

Content schrijven

Schrijf je wekelijks een blog voor je website of maak je video’s voor je doelgroep? Als je een grote hoeveelheid content hebt, is er niets mis mee om de inhoud opnieuw te delen. Het is bij content recyclen dan wel belangrijk om de inhoud aan te passen. Bijvoorbeeld door content af te stemmen op verschillende kanalen of door content slim her te gebruiken voor een andere doelgroep. Op deze manier blijft content zowel waardevol als relevant voor je doelgroep en klanten.

Inhoudsopgave
Hergebruik scorende content
Hergebruik evergreen content
Voorkom dubbele content en wees creatief

Hergebruik scorende content

Wil je content recyclen dan is het van belang om eerst de resultaten van de originele inhoud te analyseren. Je kan hiervoor gebruikmaken van Google Search Console of van Google Analytics 4. Kijk bijvoorbeeld naar het aantal bezoekers, pageviews en naar het bounce rate om te zien welke content het goed heeft gedaan. Deze content gebruik je vervolgens opnieuw in een andere verpakking met een aangepaste inhoud. Heb je blogs of video’s die het minder goed hebben gedaan? Ook dan is de inhoud opnieuw te gebruiken, maar wel in een aangepaste en verbeterde versie. Het aanpassen van de titel kan al een eerste stap zijn, net als het verbeteren van de leesbaarheid en SEO van een blog.

Hergebruik evergreen content

Heb je in het verleden veel aandacht besteed aan bijvoorbeeld informatieve content? Bijvoorbeeld aan het creëren van how-to video’s of koopgidsen? Deze vorm van content blijft de waarde behouden en is prima in te zetten voor hergebruik. Check uiteraard wel even of alle informatie nog klopt en nog actueel is. Bekijk welke kanalen zich lenen voor het opnieuw delen van de inhoud en deel de content opnieuw.

Voorkom dubbele content en wees creatief

Het is bij het recyclen van content wel belangrijk om de inhoud uniek te maken om op deze manier dubbele content te voorkomen. Er zijn meerdere creatieve manieren om de inhoud in een nieuw jasje te steken. Bijvoorbeeld door een oude blog als uitgangspunt te nemen en deze aan te passen aan de hand van nieuwe ontwikkelingen en trends. Je kan bijvoorbeeld actuele cijfers toevoegen om meer nieuwswaarde te creëren. Of door de inhoud op basis van andere zoekwoorden vorm te geven.

Mijnzzp.nl