Team Mijnzzp

Merk

Brand messaging vormt een van de pijlers van je bedrijf. Het gaat hier om de boodschap die de identiteit van je merk of product uitstraalt. Daarbij is het belangrijk dat de brand message duidelijkheid biedt. Bijvoorbeeld door in je merkboodschap te verkondigen wat je bedrijf doet en welk probleem je daarmee oplost. Brand messaging is gericht op je doelgroep en die moet dan ook duidelijk zijn. Zo is het eveneens belangrijk dat je het onderscheid maakt met je bedrijf. Dit laat de reden zien waarom klanten bij jou moeten komen.

Inhoudsopgave
Brand message uitwerken
Aandacht voor Unique Selling Points
Toon en taalgebruik

Brand message uitwerken

Jij weet heel goed waar je voor staat met je bedrijf en waarom mensen bij jou moeten komen. Door je brand message uit te werken, leg je een stevig fundament voor je bedrijf op het gebied van online en offline marketing. Brand messaging heeft daarbij betrekking op alle uitingen van je bedrijf. Denk daarbij aan het taalgebruik, zoals formeel of informeel, maar ook aan je huisstijl en aan een letterlijke boodschap, zoals een slogan. Het is van groot belang dat de merkboodschap aansluit op ieder kenmerk van je bedrijf.

Aandacht voor Unique Selling Points

Bij het creëren van een brand message is het van belang om je Unique Selling Points in te zetten. Dit zijn de kenmerken waarmee jij je bedrijf onderscheidt ten opzichte van anderen bedrijven in je branche. Het zijn letterlijk punten om je concurrentie mee af te troeven. Een voorbeeld van een USP is bijvoorbeeld een 24/7 service of lokale bereikbaarheid. Door deze USP bij je brand message te betrekken, bouw je het fundament van je bedrijf verder op.

Toon en taalgebruik

De toon en het taalgebruik hebben een grote invloed op hoe je bij het publiek overkomt. Het hangt van je doelgroep af welk stemgeluid jouw bedrijf het beste naar voren kan brengen. Ben je advocaat dan heb je een meer formele toon dan wanneer je als zzp een sneakerwinkel opent en je op jongeren richt. Bij het ontwikkelen van een strategie voor je brand message is het daarom belangrijk vooraf de toon en het taalgebruik vast te stellen.

Mijnzzp.nl