Team Mijnzzp

Machine-learning

Het is voor bedrijven met veel concurrentie een voortdurende bezigheid om hoog in de zoekresultaten van Google naar voren te komen en vooral te blijven. Er zijn wat dat betreft meer dan tweehonderd rankingfactoren, waarvan RankBrain inmiddels tot een van de belangrijkste factoren is uitgegroeid. RankBrain is een algoritme op basis van machine-learning. Je ziet dan ook dat AI ofwel kunstmatige intelligentie een steeds grotere rol gaat spelen als het om het bepalen van de positie in de zoekmachine gaat.

Inhoudsopgave
RankBrain en gebruikerservaring
Belang van optimale gebruikerservaring
Content blijft belangrijk

RankBrain en gebruikerservaring

Het is zelfs voor de SEO-experts vaak de vraag op welke manier RankBrain invloed heeft op de zoekmachine optimalisatie. Google zelf geeft daar weinig informatie over, maar de specialisten veronderstellen dat de gebruikerservaring daar een belangrijke rol inspeelt. Op zich is dat al langer bekend, want de zoekmachinegigant kijkt onder meer naar waardevolle content op websites en naar de autoriteit.

Belang van optimale gebruikerservaring

De gebruikerservaring is dus van belang en dat uit zich onder meer in de CTR ofwel click-through rates net als op de tijd die bezoekers op een website doorbrengen. Dit zijn twee belangrijke elementen die invloed hebben op SEO en voor RankBrain. In dat kader is het extra van belang om kwalitatieve content aan te bieden en dat te blijven doen. Daarbij is het eveneens belangrijk om niet alleen aandacht aan waardevolle inhoud te schenken, maar ook te letten op de opbouw en structuur van content.

Content blijft belangrijk

Content was en is nog altijd belangrijk om een hoge positie in de zoekmachine te verkrijgen. Daarbij is het van belang om de content SEO-proof te maken en ook te zorgen dat je op het gebied van andere rankingfactoren scoort. Het is namelijk niet zo dat je er komt met alleen het aanbieden van waardevolle content. Het is eveneens van belang om achter je bedrijf een community te bouwen en social media in te zetten.

Voldoe bij het aanbieden van content in elk geval aan de zogenoemde EAT-principes van Google ofwel expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. Verder is het aan te raden om je website mobielvriendelijk te maken, want het mobiele gebruik neemt alleen maar toe.

Mijnzzp.nl