Team Mijnzzp

Nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een ideaal middel om contact met je klanten te onderhouden. Dat is niet alleen weggelegd voor grote bedrijven, maar juist ook voor zzp'ers. Een groot voordeel is namelijk dat je klant heeft aangegeven via nieuwsbrieven op de hoogte te willen blijven. Bijvoorbeeld van interessante informatie en nieuws in je vakgebied, maar ook met betrekking tot aanbiedingen. Dit betekent dat de klant geïnteresseerd is om in contact te blijven en daar kan jij je voordeel mee doen.

Inhoudsopgave
Gerichte reclame
Belangstelling is meetbaar
Tips voor nieuwsbrieven

Gerichte reclame

Het is belangrijk om te weten dat klanten toestemming moeten geven voor het ontvangen van nieuwsbrieven. De klant schrijft zichzelf dan ook in of abonneert zich op je nieuwsbrief. Ze weten dan ook dat ze nieuwsbrieven krijgen en dat is een perfecte vorm van reclame. Het gaat hier namelijk niet om ongevraagde reclame, maar om een gerichte boodschap van je bedrijf. Je hebt via de nieuwsbrief rechtstreeks contact met de klant en dat is eveneens een groot voordeel in vergelijking met het plaatsen van berichten op social media.

Belangstelling is meetbaar

Je bouwt met je klanten een zakelijke band op als je in contact blijft door nieuwsbrieven te versturen. Het voordeel van nieuwsbrieven is dat het resultaat heel gemakkelijk meetbaar is. Je merkt dus al snel of er klanten zijn die belangstelling hebben voor bijvoorbeeld een speciale aanbieding die je in de nieuwsbrief hebt opgenomen. Je leert je klanten zelfs beter kennen, omdat ook is na te gaan of nieuwsbrieven geopend worden of niet.

Tips voor nieuwsbrieven

Het is aan te raden om de nieuwsbrief persoonlijk te maken en dat begint al met de aanhef. Je kan de klant daarom bij naam aanspreken. Daarnaast is het mogelijk om aan de hand van de interesses waardevolle inhoud aan te bieden. Zorg daarbij voor een aantrekkelijke onderwerpregel die de aandacht trekt. Je vergroot daarmee de kans dat de nieuwsbrief wordt geopend en resultaat oplevert. Houd de onderwerpregel wel kort en krachtig. Verder is het ideaal als de nieuwsbrief op professionele wijze is opgemaakt en aansluit op je huisstijl. Dat zorgt voor een consistente uitstraling en vergroot de herkenbaarheid.

Mijnzzp.nl