Team Mijnzzp

Google Ads

Op elk moment van de dag zijn er consumenten via Google op zoek naar producten en diensten. De resultaten van de zoektocht komen op meerdere manieren naar voeren, namelijk via de organische weg en via advertenties aan de hand van Google Ads. Het voordeel van advertenties is dat deze direct bovenaan de pagina zijn te zien. Deze informatie krijgt de consument dan ook als eerste te zien. Jouw bedrijf komt dus direct in the picture bij degene die een gerichte zoekopdracht heeft ingevoerd. Het opzetten van een goed converterende Google Ads campagne kan afhankelijk van het doel wel lastig zijn. Eventueel is het mogelijk om gebruik te maken van een Google Ads specialist voor het opzetten van de campagne.

Inhoudsopgave
Zo werkt Google Ads
Biedprincipe Google Ads
Aan de slag met Google Ads

Zo werkt Google Ads

Google Ads is een manier van zoekmachine adverteren op basis van PPC ofwel pay-per-click adverteren. Dat betekent dat je alleen hoeft af te rekenen voor de advertentie op het moment dat er een bezoeker op geklikt heeft. Het voordeel is dat de betreffende bezoeker gericht op zoek is naar een specifiek product of dienst en dat op basis daarvan jouw advertentie te zien is bovenaan de resultaten van de zoekmachine. Door het gebruiken van Google Ads is het dus mogelijk om direct meer bezoekers op je website of webshop te krijgen.

Biedprincipe Google Ads

Er zijn doorgaans meerdere bedrijven in een concurrerende markt die gebruikmaken van Google Ads. Het komt dan ook voor dat er meerdere advertenties boven de zoekresultaten verschijnen van verschillende bedrijven. Om in deze lijst bovenaan te komen, zijn er aan aantal factoren die daar invloed op hebben. Een voorbeeld daarvan is het maximale bod dat je uitbrengt gerelateerd aan een klik op een advertentie.

Naast het biedprincipe geldt dat er ook naar de relevantie van de advertentie en naar de bruikbaarheid wordt gekeken. Verder heeft aanvullende informatie in de advertentie eveneens invloed op de score, zoals een link of een telefoonnummer. De advertentie die op basis van de factoren de hoogste score krijgt, is bovenaan de lijst met betaalde zoekresultaten te zien.

Aan de slag met Google Ads

Je kan op elk moment aan de slag met Google Ads om met je bedrijf in de betaalde zoekresultaten te komen. Daar zijn een aantal gegevens voor nodig, zoals het type campagne. Ook zul je moeten aangeven voor welk budget Google mag adverteren. Het is overigens mogelijk om de effectiviteit van de Google Ads campagne te volgen aan de hand van een tracking code op je website. Bij het gebruiken van Google Ads is het nodig om de advertenties te blijven verbeteren door middel van de verkregen data.

Mijnzzp.nl