Team Mijnzzp

Fouten bij emailmarketing

E-mailmarketing is nog altijd een fantastisch instrument om je doelgroep te bereiken, contact te onderhouden en tot actie aan te zetten. Het is echter wel van belang om e-mailmarketing op de juiste manier in te zetten, want anders schiet je het doel voorbij. Daarom is het goed om te weten welke fouten bij e-mailmarketing beter zijn te voorkomen.

Inhoudsopgave
1. Verzenden vanuit no-reply domein
2. Email niet mobielvriendelijk versturen
3. Geen segmentatie toepassen
4. Te ingewikkelde inhoud

1. Verzenden vanuit no-reply domein

Bij de toepassing en uitvoering van e-mailmarketing is het af te raden om de mail te verzenden vanuit een no-reply domein. Het is namelijk niet erg klantvriendelijk en zeker niet uitnodigend om op deze manier een mail te versturen. De kans is groot dat de mail ongeopend blijft. De naam van de afzender speelt een grote rol bij het wel of niet openen van een bericht. Verstuur daarom altijd berichten vanuit een e-mailadres, waarbij de ontvanger ziet wie de afzender is en waarop gereageerd kan worden.

2. Email niet mobielvriendelijk versturen

Maak je gebruik van e-mailmarketing voorkom dan de fout dat je deze niet mobielvriendelijk verstuurt. De meerderheid van de ontvangers opent de email namelijk op een mobiel toestel. Als het bericht niet geoptimaliseerd is voor mobiele gebruikers dan is de kans groot dat het bericht niet gelezen wordt.

3. Geen segmentatie toepassen

Een andere veelgemaakte fout bij e-mailmarketing is het niet toepassen van segmentatie. Deze fout kan je maar beter voorkomen, want anders blijft de doorklikratio zeer beperkt. Segmentatie is mogelijk door met verschillende factoren rekening te houden. Bijvoorbeeld met de locatie of met de interesse van de doelgroep. Segmentatie is vooral van belang omdat je daarmee een relevante boodschap aan de ontvanger verstuurt.

4. Te ingewikkelde inhoud

Te ingewikkelde inhoud nodigt niet uit om gelezen te worden. Het is voor de ontvanger belangrijk om snel een duidelijke boodschap in de email te zien. Dit begint al met het onderwerp van de mail die bovendien de nieuwsgierigheid moet prikkelen. Houd het bij één doelgerichte boodschap bij e-mailmarketing en leidt de lezer naar een concrete call tot action. De kans is dan veel groter dat er een actie volgt en de ontvanger een product bestelt, dienst afneemt of om verdere informatie vraagt.

Mijnzzp.nl