Team Mijnzzp

Buitenreclame

Het is als zzp'er natuurlijk belangrijk om reclame te maken voor je bedrijf om daarmee klanten aan te trekken. Er zijn vele manieren om dat te doen en vaak is de aandacht tegenwoordig gericht op het online reclame maken. Bijvoorbeeld via social media of met betaald adverteren in de zoekmachine. Het is echter ook nog steeds slim om van fysieke reclame gebruik te maken, zoals buitenreclame voor zzp'ers. De impact daarvan is groot en er zijn nog veel meer voordelen aan verbonden.

Inhoudsopgave
Impact buitenreclame
Blikvanger in het straatbeeld
Groot bereik buitenreclame

Impact buitenreclame

Buitenreclame is op allerlei manieren vorm te geven en de impact is uiteraard afhankelijk van de toepassing en uitvoering. In elk geval is er impact als je buiten gebruikmaakt van reclame. Als je een bestelbus voorbij ziet rijden met een bedrijfsnaam en logo dan neem je dat beeld automatisch op. De kans is groot dat de naam blijft hangen en vooral als je deze reclame vaker tegenkomt. Autoreclame is slechts een voorbeeld om de herkenbaarheid van je bedrijf te vergroten, want er zijn allerlei vormen van buitenreclame. Bijvoorbeeld vlaggen en stoepborden, maar ook busreclame net als gevelreclame en lichtmastreclame.

Blikvanger in het straatbeeld

Een van de voordelen van buitenreclame is dat het op vele manieren is in te zetten als blikvanger in het straatbeeld. Overigens is er daarbij een aanpassing aan de moderne tijd mogelijk door bijvoorbeeld de keuze te maken voor digitale reclame. Dat heeft als voordeel dat het ook mogelijk is om op een actualiteit in te spelen, zoals het aankondigen van een bepaalde aanbieding. Bovendien is de boodschap bij digitale buitenreclame af te stemmen op het tijdstip van de dag net als op het weer. Dat trekt uiteraard de aandacht en dat is ook precies de bedoeling van buitenreclame.

Groot bereik buitenreclame

Een ander voordeel van buitenreclame is dat er sprake is van een groot bereik. Het is dan wel belangrijk om de reclame op een strategische plek te vertonen. Bijvoorbeeld op een plek waar veel verkeer is of waar veel voorbijgangers langskomen. Zo is er ook nog het voordeel dat je met buitenreclame een specifieke boodschap kan overbrengen aan je doelgroep.

Mijnzzp.nl