Team Mijnzzp

Reclametekst

Het is niet altijd even gemakkelijk om een pakkende reclametekst te schrijven. Zo kan het lastig zijn om de boodschap te verpakken op een manier die echt binnenkomt. De kracht van reclame is bovendien dat de boodschap blijft hangen. Je hoeft daarvoor echter niet direct een reclamebureau voor in te schakelen. Als je onderstaande tips volgt, is de kans op scoren met een reclametekst namelijk aanwezig.

Inhoudsopgave
Zet aan tot actie in de titel
Korte zinnen doen het beter
Bedenk een originele slagzin

Zet aan tot actie in de titel

Het is bij een reclametekst direct al belangrijk om met een goede titel te komen. Daarmee wek je de interesse en is het de bedoeling om de nieuwsgierigheid te prikkelen en tot actie aan te zetten. Daarbij zijn verschillende woorden in de titel te verwerken die het altijd goed doen, zoals ’nu tijdelijk gratis’ of ’uniek aanbod’ en ’Koop vandaag’ of ’Bestel direct’. Zo neem je de lezer van de boodschap direct bij de hand en stuurt hen door met een opdracht.

Korte zinnen doen het beter

Een reclametekst hoeft geen heel betoog te zijn van hoe goed het product wel niet is. De kracht van een pakkende reclametekst komt het beste naar voren in korte zinnen. Uiteraard is het daarbij aan te raden om het voordeel van het product uit te lichten. Of misschien wel meerdere voordelen. Benadruk daarbij het voordeel voor de klant en daarbij mag je gerust gebruikmaken van het benoemen van een speciale actie. Bijvoorbeeld een kortingsactie op het product of dienst.

Bedenk een originele slagzin

Het sluitstuk van de reclametekst is een originele slagzin, die goed blijft hangen in het geheugen van mensen. Denk daarbij maar aan reclameteksten die je op televisie ziet aan het einde van het reclamefilmpje. Er zijn zelfs slagzinnen van reclame van jaren geleden die nog bij mensen in het hoofd zitten. Heb je de reclametekst klaar dan is het aan te raden om deze nog even te laten checken. Niet alleen op spelfoutjes, maar ook op de manier waarop de reclameboodschap overkomt. Eventueel zijn er dan nog aanpassingen te doen, voordat je de reclametekst de wereld in stuurt. Het is erg belangrijk om een pakkende reclameboodschap te bedenken.

Mijnzzp.nl