Team Mijnzzp

Bestaande klanten

Bestaande klanten zijn belangrijke relaties voor je bedrijf en perfect om warme acquisitie toe te passen. Het zijn klanten die al bekend zijn met je bedrijf, omdat er in het verleden een product is gekocht. Of omdat er op een andere manier belangstelling is getoond, bijvoorbeeld doordat je een offerteaanvraag hebt ontvangen. Bij warme acquisitie voor bestaande klanten, neem je contact op met een aanbod. Dit kan van alles zijn, zoals een dienst of nieuw product, maar ook een korting voor je klant.

Inhoudsopgave
Voeg waarde toe
Maak gebruik van e-mailmarketing

Voeg waarde toe

Bij het benaderen van vaste klanten is het wel van belang dat je waarde toevoegt. Als je contact opneemt, zorg er dan voor dat je wat te vertellen hebt, waar de bestaande klant wat aan heeft. Je kan denken aan een aanbieding, maar ook aan een product dat perfect aansluit op een eerder gekocht product. Het benaderen van bestaande klanten is bedoeld om het contact warm te houden. Je kan ook persoonlijke aandacht als waarde toevoegen, bijvoorbeeld door je klant op de verjaardag te feliciteren in een persoonlijke email.

Zo voeg je ook waarde toe door te informeren of een gekocht product bevalt of niet en of je nog wat voor de klant kan betekenen. Vraag dan ook meteen of de klant een review wil geven over het product of de geleverde dienst. Het werkt ook goed om je klant een cadeaubon te geven die deze mag doorgeven aan een ander. Daar maken grote merken volop gebruik van en zorgt voor uitbreiding van de klantenkring.

Maak gebruik van e-mailmarketing

Je hoeft bij warme acquisitie om bestaande klanten te benaderen niet iedereen persoonlijk op te bellen. Dat kost natuurlijk enorm veel tijd. Een efficiënte manier om je bestaande klanten te benaderen, is door van e-mailmarketing gebruik te maken. Dit is bijvoorbeeld mogelijk door een nieuwsbrief op te stellen en deze periodiek te versturen. Of door een e-mail te versturen met felicitaties op de verjaardag en daarbij een korting voor een volgende aankoop aan te bieden. Er zijn allerlei manieren om e-mailmarketing vorm te geven, zodat je contact met je klanten kan onderhouden. Om het je nog gemakkelijker te maken, is het mogelijk om e-mailmarketing te automatiseren.

Mijnzzp.nl