Chat medewerker

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Chat medewerker?

Een chat medewerker voert chatgesprekken met klanten om antwoord te geven op vragen. Dat gebeurt online nadat een klant de chatservice heeft ingeschakeld. Het is een van de manieren om de klantenservice vorm te geven naast het telefonisch klanten te woord staan. De functie van chat medewerker is een apart beroep binnen de breedte van de klantenservice. Klanten krijgen via een website de mogelijkheid om in contact te komen met de klantenservice van een bedrijf of organisatie. De chat medewerker ziet de vraag op het chatscherm binnenkomen en handelt servicevragen of verzoeken af. Bijvoorbeeld als de klant een vraag heeft over een factuur die ontvangen is. Of als de klant een vraag heeft over een bepaald product met de wens deze af te nemen. Een chat medewerker geeft niet alleen antwoord op vragen van klanten, maar geeft ook advies. Het is in dit beroep belangrijk dat er sprake is van het persoonlijk beantwoorden van vragen. Dat is een verschil met bijvoorbeeld robot chats, waarbij de klant een gerobotiseerd en standaard antwoord voorgeschoteld krijgt. Een belangrijke taak van een chat medewerker is het overbrengen van informatie. Dat dient uiteraard op een klantvriendelijke manier te gebeuren. Bovendien is er een taak weggelegd om de klant producten voor te stellen om hen wat extra’s te bieden. In dat opzicht is er eveneens sprake van een verkopende taak binnen de verantwoordelijkheden. Een onderdeel van de werkzaamheden is dan ook het begeleiden van de klant door de customer journey. Bijvoorbeeld om een bepaald product te verkopen waar de klant interesse in heeft getoond. Indien er sprake is van een geautomatiseerd berichtensysteem dan is een andere benaming voor chat medewerker in de vorm van een chatbot.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Chat medewerker

Wat is het salaris en tarief van een Chat medewerker? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Chat medewerker in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl