Helpdeskmedewerker

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Helpdeskmedewerker?

Helpdeskmedewerker is een algemene benaming voor vaklieden die werkzaam zijn op een helpdesk. Binnen een helpdesk komen over het algemeen verschillende vragen binnen, zoals informatieve, administratieve en technische vragen, afhankelijk van de soort helpdesk. Er kan ook sprake zijn van twee helpdesks, namelijk een administratieve helpdesk en een technische helpdesk. Klanten die bellen met een helpdesk krijgen over het algemeen te maken met een keuzemenu waarna ze verbonden worden met de juiste helpdeskmedewerker. Een helpdesk is een effectieve manier om vragen en/of problemen op te lossen voor klanten. Als helpdeskmedewerker ben je een servicemedewerker, die klanten zo goed mogelijk zal proberen te helpen. De vragen waarmee een helpdeskmedewerker te maken krijgt kunnen verschillen per afdeling en de specifieke kennis van de helpdeskmedewerker. Het beantwoorden van administratieve vragen kan niet zomaar vergeleken worden met het beantwoorden van technische vragen, omdat technische helpdeskmedewerkers over het algemeen over een andere opleiding en kennis beschikken. Om op een helpdesk te kunnen werken is het belangrijk dat helpdeskmedewerkers minimaal beschikken over een interne opleiding. Tijdens de interne opleiding leren nieuwe helpdeskmedewerkers op de juiste manier om te gaan met klanten en welke vragen men allemaal kan verwachten. De meeste vragen zijn standaard te beantwoorden en staan vaak op het beeldscherm van de helpdeskmedewerker. Het is niet zo dat alle helpdeskmedewerkers automatisch ook verantwoordelijk zijn voor het telefonisch oplossen van mogelijke technische problemen, omdat technische problemen tot de verantwoordelijkheid behoren van gespecialiseerde helpdeskmedewerkers, die eventueel ook beschikken over een technische opleiding. Het beroep helpdeskmedewerker heeft in veel gevallen te maken met ICT-bedrijven, echter kan het beroep helpdeskmedewerker ook voorkomen binnen andere soorten bedrijven. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan grote installatiebedrijven, die te maken kunnen hebben met technische vragen.

Lees verder...

Bedrijven met het beroep Helpdeskmedewerker

Kaart wordt opgehaald

Bezoek het overzicht van bedrijven...

Salaris en tarief van een Helpdeskmedewerker

Wat is het salaris en tarief van een Helpdeskmedewerker? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Helpdeskmedewerker in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...

Aanverwante beroepen

Leden van Mijnzzp.nl met het beroep Helpdeskmedewerker zijn vaak ook:


Mijnzzp.nl