Callcentermedewerker

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Callcentermedewerker?

Een callcentermedewerker is werkzaam op een callcenter. Binnen een callcenter zijn er over het algemeen verschillende functies, namelijk de functie inbound en outbound callcentermedewerker. Welke verantwoordelijkheden een callcentermedewerker precies heeft kan per bedrijf verschillen, maar over het algemeen zijn dit klantenservicediensten of verkoopdiensten, zoals het beantwoorden van vragen of het verkopen van een dienst of product. De functie inbound en outbound callcentermedewerker zijn niet helemaal vergelijkbaar met elkaar omdat er verschillen zijn tussen de functies. Inbound is meer gericht op het bieden van service en outbound is juist meer gericht op verkoopwerkzaamheden. Een outbound callcentermedewerker zal dan ook meer commercieel onderlegd moeten zijn dan een inbound callcentermedewerker. Als een callcentermedewerker voor een onafhankelijk callcenter werkt is het ook denkbaar dat hij of zij meerdere bedrijven vertegenwoordigt en dus te maken kan krijgen met meerdere diensten van verschillende bedrijven. Een andere benaming voor callcenter is ook wel belcentrum of belbureau. Ondanks dat grote bedrijven zelf over een eigen callcenter kunnen beschikken zijn er tegenwoordig ook veel externe callcenters, die bepaalde diensten van een bedrijf uit handen nemen. In het kort kunnen we de werkzaamheden van een callcentermedewerker het beste omschrijven als het uitvoeren van commerciële werkzaamheden door mensen te bellen. Overigens is het niet zo dat een callcentermedewerker alleen commerciële werkzaamheden zal uitvoeren, omdat een callcentermedewerker ook ingezet kan worden voor andere werkzaamheden zoals het uitvoeren van tevredenheidsonderzoeken onder klanten van een organisatie.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Callcentermedewerker

Wat is het salaris en tarief van een Callcentermedewerker? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Callcentermedewerker in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl