Callcentermedewerker

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Callcentermedewerker?

Een callcentermedewerker werkt op een callcenter, die doorgaans de functies inbound en outbound callcentermedewerker kennen. Welke taken een callcentermedewerker precies heeft kan per bedrijf verschillen, maar over het algemeen zijn dit klantenservicediensten of verkoopdiensten zoals het beantwoorden van vragen of het verkopen van een dienst of product. De functie inbound en outbound callcentermedewerker zijn niet helemaal het zelfde. Inbound is meer gericht op service en outbound is gericht op verkoop. Een outbound callcentermedewerker zal dan ook meer commercieel onderlegd moeten zijn dan een inbound callcentermedewerker. Wanneer een callcentermedewerker voor een onafhankelijk callcenter werkt is het ook denkbaar dat hij of zij meerdere bedrijven vertegenwoordigt en dus te maken kan krijgen met meerdere diensten van verschillende bedrijven. Een andere benaming voor een callcenter is ook wel belcentrum of belbureau. Ondanks dat grote bedrijven zelf een callcenter kunnen hebben bestaan er tegenwoordig ook veel externe callcenters, die bepaalde diensten van een bedrijf uit handen nemen.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Callcentermedewerker

Wat is het salaris en tarief van een Callcentermedewerker? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Callcentermedewerker in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl