Team Mijnzzp

Opening nieuw kantoor

Als zzp'er is het openen van een nieuw kantoor natuurlijk een heuglijk moment. Zo'n gebeurtenis kan je maar beter delen met klanten en andere stakeholders, want van extra aandacht kan je alleen maar vruchten plukken. Van een professionele partytent tot de promotie van de opening: hier vind je alvast vier tips voor een geslaagde start van een nieuw kantoor.

# 1. Promoot de opening

De opening van een nieuw kantoor is het ideale moment om wat extra aandacht te verwerven, maar daarvoor moet je natuurlijk wel voldoende bezoekers aantrekken. Je begint al eerder te promoten via sociale media en door uitnodigingen te verzenden en uit te delen in de buurt. Extra aandacht kan je verwerven door een lint te laten doorknippen door een bekend gezicht of door een burgemeester. Wat ook goed werkt, is bezoekers voordelen bezorgen en hun betrokkenheid vergroten. Dit doe je bijvoorbeeld door op de openingsdag kortingsbonnen uit te delen, exclusieve geschenkjes te geven, vooraf ingestuurde vragen te beantwoorden of winacties te organiseren.

# 2. Plaats een partytent voor de deur

Bij de opening van een nieuw kantoor mag een goede partytent nooit ontbreken. Een partytent schreeuwt niet alleen om aandacht, maar tegelijkertijd bied je bezoekers ook wat extra comfort. Een partytent zorgt namelijk voor een aangenaam plekje in de schaduw en biedt tegelijkertijd bescherming tegen regen en wind. En maar goed ook, want met het Nederlandse weer weet je maar nooit. Je hebt een droge plek om je bezoekers welkom te heten en je kan er meteen ook veilig folders en brochures kwijt. Bovendien is een partytent heel eenvoudig op te zetten. Het verschilt natuurlijk per model, maar bijvoorbeeld de easy up tent zet je al in dertig seconden op.

# 3. Open je kantoor ook digitaal

Het is niet omdat sommige mensen niet aanwezig kunnen zijn op het openingsfeest, dat je hen niet kan bereiken. Sociale media zijn krachtige instrumenten en je kan er bijvoorbeeld foto's posten van de opening of je kan je speech live streamen, zodat je een nog grotere doelgroep bereikt. Pas ook de gegevens op je website aan en bied alvast een sneak peek van het kantoor. Het is ook leuk als je bij de opening meteen een promovideo lanceert waarin je nieuw kantoor zichtbaar is. Je kan hier heel creatief mee wezen, zoals men gedaan heeft bij deze one-shot-dronevideo die viraal ging.

# 4. Blijf trouw aan de stijl van het huis

Een feestelijke kantooropening brengt wel wat kosten met zich, maar het zijn marketinguitgaven die gegarandeerd een meerwaarde zijn. Het is wel belangrijk dat je trouw blijft aan je huisstijl en aan je marketingplan. De inrichting van je kantoor moet bij die huisstijl aansluiten, maar hetzelfde kunnen we zeggen over bijvoorbeeld de brochures die je uitdeelt en de uitnodigingen die je verzendt. Verder dient ook het openingsfeest in dit plaatje te passen. Als je bijvoorbeeld een reputatie als prijsvechter hebt, is dure champagne wel heel vreemd. Een prijsvechter hoort nu eenmaal heel bewust met de kosten om te gaan, net om de prijzen laag te kunnen houden. Dit is dan weer compleet anders wanneer je kiest voor een luxueuze uitstraling en een exclusief gevoel.

In samenwerking met partytent-online.nl

Mijnzzp.nl