Medewerker burgerzaken

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Medewerker burgerzaken?

Een medewerker burgerzaken is een ambtenaar die verantwoordelijk is voor verschillende werkzaamheden die met Burger- en Publiekszaken te maken hebben. Een andere benaming voor een medewerker burgerzaken is ook wel frontoffice medewerker. Als medewerker burgerzaken ben je werkzaam voor een gemeente en ben je een belangrijk visitekaartje van de gemeente, omdat je in veel gevallen het eerste ontmoetingspunt bent voor burgers. De werkzaamheden die een medewerker burgerzaken uitvoert variëren van baliewerkzaamheden, receptiewerkzaamheden tot administratieve werkzaamheden met betrekking tot het uitvoeren van adressenonderzoeken. Het is dus niet zo dat een medewerker burgerzaken alleen maar actief is achter de balie. De werkzaamheden die een medewerker burgerzaken uitvoert zijn meestal wel dienstverlenende werkzaamheden. Het bieden van service en dienstverlening staat binnen het beroep medewerker burgerzaken hoog aangeschreven. Een medewerker burgerzaken is dus als gemeenteambtenaar verantwoordelijk voor het uitvoeren van algemene publieke zaken die alle burgers aangaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mensen die voor een nieuw rijbewijs komen of aan mensen die een nieuw paspoort nodig hebben. Het is de medewerker burgerzaken die alle benodigde gegevens zal verzamelen en verwerken, zodat een nieuw rijbewijs of paspoort aangevraagd kan worden.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Medewerker burgerzaken

Wat is het salaris en tarief van een Medewerker burgerzaken? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Medewerker burgerzaken in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl