Van de redactie

Avatar van Team Mijnzzp

Vrachtwagen

Dinsdag is de winner bekend gemaakt van het bedrijf met de slechtste slogan van het jaar. Dit jaar is de eer gevallen aan een kapperszaak die de slogan “zit je haircut” gebruikt om klanten te lokken. De tweede plek is voor een loodgietersbedrijf die de slogan “Your shit is my food” gebruikt en op de derde plek is geëindigd een lingeriewinkel met de slogan “Tiet voor een goede bh”.

De verkiezing van de slechtste slogan van het jaar is in het leven groepen door de oprichters Christine Liebrecht en Tefke van Dijk, die mensen graag willen laten zien hoe je creatief met taal kunt omgaan. Volgens de oprichters van de verkiezing zijn het vooral kleine ondernemers zoals zzp-ers die genomineerd worden voor de slechtste slogan van jaar.

Volgens oprichters Christine en Tefke trekken de slechte slogans vooral veel aandacht van mensen. Het is dus niet zo dat een slechte bedrijfsslogan per definitie verkeerd uitpakt voor een bedrijf, omdat deze juist veel aandacht kan trekken van mensen. Dit blijkt nog maar eens uit alle media aandacht die de winner van dit jaar gekregen heeft. De winnaar, de Utrechtse kapper Local Heroes, staat met een groot interview op NU.nl waardoor hij veel bekendheid gekregen heeft.

Wat wel opvallend te noemen is aan de verkiezing is dat het voornamelijk kleine bedrijven zijn, waartoe ook de zzp-ers behoren, die aangemeld worden voor de slechtste slogan van het jaar. Kennelijk zijn zzp-ers en andere kleine ondernemers niet heel creatief of bedenken ze juist heel creatieve slogans om aandacht te trekken. Wie het weet mag het zeggen! Als we naar de tweede plek van de verkiezing kijken zien we een creatieve loodgieter die de slogan “Your shit is my food” gebruikt. Is deze slogan slecht of juist heel goed? Dat de slogan werkt is inmiddels wel duidelijk door alle media aandacht.