Team Mijnzzp

Lobby hotel

Als ondernemer ontkom je er niet aan: zowel online marketing als offline marketing zijn van cruciaal belang om jouw bedrijf extra te laten opvallen. Ben je net een eigen bedrijf gestart? Dan kom je er al snel achter dat een goed marketingplan niet voldoende is om een kick-start te maken. Je wilt meer naamsbekendheid en mensen in aanraking laten komen met jouw bedrijf en dienstverlening, maar waar begin je? In dit artikel delen we een aantal voorbeelden om extra op te vallen met jouw bedrijf.

De kracht van online marketing

Veel mensen weten hun weg op het online web wel te vinden, en daarom wordt internet als groot hulpmiddel gezien om meer naamsbekendheid te genereren voor jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan social media marketing, affiliate marketing, zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine adverteren, om er slechts enkele te noemen. Allemaal effectief mits goed uitgevoerd.

Onderschat offline marketing niet

De tegenhanger van online marketing is offline marketing. Dit wordt ook wel traditionele marketing genoemd. Ofschoon online marketing steeds meer terrein lijkt te winnen, mag offline marketing zeker niet genegeerd worden. Integendeel, het samenvoegen van offline en online marketing leidt vaak tot het beste resultaat. Zo zorgt offline marketing ervoor dat je meer interactie krijgt door persoonlijke benadering. Je laat immers zien dat je moeite wilt doen om mensen te bereiken. Enkele voorbeelden van offline marketing zijn advertenties in huis-aan-huisbladen, tijdschriften, dagbladen en billboards langs de weg. Wij begrijpen dat de kosten voor een billboard langs de weg niet voor iedereen is weggelegd, maar er zijn ook goedkopere manieren. Een flyer in de brievenbus kan ook al erg opvallen.

Aandachtstrekkers voor een fysieke locatie

Als je een winkel of bedrijfspand hebt, moet niet alleen je bedrijf maar ook entree opvallen. Kies bijvoorbeeld voor een bedrukte mat van Rode Lopers, zodat mensen de weg naar jouw winkel, restaurant of bedrijfspand kunnen vinden. Dat zorgt direct voor extra interactie en dat maakt het ook makkelijker om de aandacht te trekken en vast te houden. Andere voorbeelden om jouw doelgroep te verrassen zijn spandoeken, buitenstickers, reclameborden en opvallende vlaggen.

In samenwerking met rodelopers.com

Mijnzzp.nl