Team Mijnzzp

Contentmarketing

Heb je veel content op je website en verspreid je berichten via social media, maar komt de boodschap niet over? Benader je doelgroep met contentmarketing eens op een andere manier. Vertel een verhaal. Jouw verhaal. Of een verhaal over het ontstaan van je product, ontwikkelingen of wat je ook maar wilt vertellen. Neem je doelgroep mee in je verhaal en maak er een avontuurlijke reis van.

Inhoudsopgave
De kracht van een verhaal
Gebruik anekdotes en levendige voorbeelden
Stel de bezoeker centraal

De kracht van een verhaal

Het vertellen van een verhaal zorgt voor verbinding met de lezer. Deze voelt zich aangesproken en kan zich in je verhaal inleven. Weet je nog hoe Apple een succes is geworden? Steve Jobs nam de doelgroep mee in een verhaal. Niet door direct alle eigenschappen van het product op te noemen, maar door er een complete show van te maken. Hij vertelde een verhaal, waarin iedereen die ernaar luisterde zich verbonden voelde en overtuigd werd van de kracht van het product. Dat is de kracht van het vertellen van een verhaal en ideaal om onderdeel te laten zijn van je contentmarketing.

Gebruik anekdotes en levendige voorbeelden

Je kan heel simpel beginnen met het toepassen van contentmarketing, waarbij je een verhaal vertelt. De meeste websites hebben wel een aparte pagina ‘over ons’. Begin daar maar eens en vertel je verhaal op een persoonlijke manier. Bijvoorbeeld door anekdotes in je verhaal te verwerken of door levendige voorbeelden te gebruiken. Dit zijn verhaalvormen die bezoekers aanspreken en in veel gevallen herkenbaar zijn.

Stel de bezoeker centraal

Het is mooi als je vertelt wat je product allemaal voor specificaties heeft, maar dit is vaak een droge opsomming van feiten. Stel in plaats van je product de bezoeker centraal. Bijvoorbeeld door te laten weten wat je bezoeker aan het product heeft. Vertel het verhaal zo dat duidelijk is wat de voordelen zijn voor degene die het product koopt. Het is verder ook aan te raden om bestaande klanten mee te nemen in jouw verhaal. Bijvoorbeeld door een interview met een klant op je website te plaatsen of een uitgebreide casestudie onderdeel van je contentmarketing te laten zijn. Daarbij is het van belang om ook deze content in een verhaal vorm te geven met de persoonlijke beleving als uitgangspunt.

Mijnzzp.nl