Team Mijnzzp

Verzenddozen op maat

Als ZZP’er moet je veel dingen alleen doen, je bent eigenlijk alle medewerkers van een bedrijf in een! Het kan dan soms ook lastig zijn om je werkefficiëntie zo optimaal mogelijk te houden, omdat je met van alles en nog wat tegelijk bezig bent. Ben je onlangs gestart als ZZP’er of al een tijdje bezig? Ben je benieuwd hoe je je werkefficiëntie kunt verbeteren? Lees dan snel verder!

Klanttevredenheid

Of je nu goederen of diensten leent als ZZP’er, het is enorm belangrijk dat je je klanten tevreden houdt en een goede service verleent. Denk aan het snel reageren op aanvragen van (potentiële) klanten, het snel versturen van je pakketten of reageren op vragen die binnenkomen via sociale media. Door ervoor te zorgen dat je deze dingen goed bijhoudt, ga je niet achterlopen met werk. Plan bijvoorbeeld voor jezelf elke dag 2x 30 minuten of 2x 60
minuten, net hoeveel je nodig hebt, en dat je met de klantenservice en klanttevredenheid bezig bent. Besteed waar mogelijk ook taken uit, aan mensen om je heen of freelancers. Misschien vind je zusje of nichtje het wel leuk om je sociale media bij te houden, of wil je moeder je wel helpen met het bijhouden van je e-mails.

Zorg voor goede tijdmanagement

Tijdmanagement is één van de belangrijkste aspecten die komt kijken bij een goede werkefficiëntie. Zorg dat je elke dag duidelijk op een rijtje hebt wat er moet gebeuren, en probeer dit logischerwijs zo veel mogelijk af te werken. Schat ook van tevoren in hoe lang je bezig gaat zijn met elke taak, zodat je niet langer bezig bent dan je zelf doorhebt. Merk je bijvoorbeeld dat een halve dag al voorbij is, terwijl je nog enorm veel te doen hebt? Houd dan eens een timer bij je taken, om te kijken hoe lang je daadwerkelijk bezig bent met een bepaalde taak. Dingen waarop je eventueel tijd zou kunnen besparen, zijn het kopen van spullen die je nodig hebt. Dit kun je veel makkelijker online bestellen. Denk bijvoorbeeld aan verpakkingsmateriaal, zoals verzenddozen bestellen. Deze laat je gewoon thuis of op kantoor leveren, zodat je zelf geen tijd hieraan kwijt bent. Ook je boodschappen kun je tegenwoordig makkelijk online bestellen. Zo kun jij ongestoord aan het werk!

Goede logistiek

Verkoop je fysieke producten? Dan is het optimaliseren van je logistiek ook enorm belangrijk voor goede werkefficiëntie. Denk aan het op tijd kunnen versturen van je pakketjes, de juiste verpakkingsmaterialen op voorraad hebben en het uit kunnen printen van labels voor je bestellingen. Zo kun je bijvoorbeeld verzenddozen op maat bestellen, zodat deze de perfecte maat zijn voor het product dat je verkoopt. Zorg dat je er genoeg besteld, zodat je voorraad hebt wanneer je bijvoorbeeld een actie of korting hebt. Dit zorgt voor een goede logistieke doorloop en efficiënte tijdmanagement.

In samenwerking met superdoos.nl

Mijnzzp.nl