Brand manager

Overzichtspagina

Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Brand manager?

Een brand manager is verantwoordelijk voor merkmanagement. Merkmanagement draait om het vergroten van het marktaandeel van bepaalde producten, diensten en/of merken, waarbij de lange termijn waarde belangrijk is. Met andere woorden is een brand manager verantwoordelijk voor het ontwikkelen van meerwaarde voor de organisatie. Merkmanagement is dan ook een speciale vorm van marketing, waarbij het versterken van naamsbekendheid een belangrijke rol speelt. Ook het bevorderen van de klantenbinding is een specifieke taak die toebehoort tot een brand manager. Het is de brand manager die verantwoordelijk is voor alle activiteiten die te maken hebben met merkmanagement. In het kort kunnen we de werkzaamheden van een brand manager het beste omschrijven als het in de markt zetten van producten, diensten en/of merken en het uitbouwen hiervan. Het beroep brand manager kan niet zomaar vergeleken worden met het beroep marketeer, omdat een brand manager juist verantwoordelijk is voor het verhogen van de omzet door het creëren van meerwaarde van bepaalde merken, waardoor de verkoop en dus omzet zal toenemen. Een marketeer zal zich juist richten op de directe verkoop van diensten en/of producten. Een brand manager heeft als manager in veel gevallen wel direct te maken met marketeers als manager.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Brand manager

Wat is het salaris en tarief van een Brand manager? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Brand manager in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl