Team Mijnzzp

Stratenmakers aan het werk

Heeft het visitekaartje zijn beste tijd gehad? Of toch niet?

Her en der om je heen hoor je in het bedrijfsleven dat het fameuze visitekaartje zijn beste tijd wel heeft gehad. 'Dat was iets dat je gebruikte vóórdat er internet bestond', zegt men dan. 'Tegenwoordig heb je voldoende aan sociale media!' Maar is dat wel zo en is visitekaartjes bestellen uit de tijd? En als het visitekaartje nog steeds zo belangrijk is als p.r.-middel, waarom dan precies?

Persoonlijke ontmoetingen

Het klopt natuurlijk dat internet enorm is opgekomen en mensen veel corresponderen via social media. Maar dat betekent in geen geval dat je geen visitekaartjes meer nodig hebt. Sterker nog: visitekaartjes bestellen is een meer dan slimme zet. Je blijft mensen ontmoeten op beurzen, borrels, bedrijfsfeesten en in je vrije tijd. Even jouw gegevens op een bierviltje of een servetje schrijven is er dan natuurlijk niet bij. Als je op dit soort momenten een mooi ontworpen visitekaartje kunt afgeven, dan maak je op jouw relaties een blijvend positieve indruk. Ondernemers die mooi ontworpen visitekaartjes bestellen, hebben grote kans dat hun visitekaartje niet in de prullenmand belandt maar een ereplaats in de portemonnee van de ontvanger krijgt.

Waar moet je op letten als je een visitekaartje ontwerpt?

Wat staat er zoal op een visitekaartje waarmee je een goede inruk maakt op anderen? Het eerste is natuurlijk praktische informatie. Denk aan je naam, bedrijfsnaam, telefoonnummer en e-mailadres. Slim is om een specifieke landingspagina op jouw website te maken waar (nieuwe) contacten alles kunnen vinden dat ze willen weten. Zet de url, het liefst een korte en eenvoudige url, op jouw visitekaartje. Het is aan te raden om de webpagina waar je naar verwijst te voorzien van een flitsende introductievideo van jouw bedrijf. Zo heb je de aandacht van de bezoeker meteen te pakken! Naast de basis persoons- en bedrijfsgegevens, is het ontwerp van het visitekaartje cruciaal. Zorg voor een ontwerp waarbij het bedrijfslogo en de bedrijfsnaam duidelijk naar voren komen. Kies voor een modern en stijlvol ontwerp in een mooie kleurencombinatie, of kies voor een strak zwart-witontwerp.

Ten slotte: geef het visitekaartje een persoonlijk ontwerp

Een van de beste manieren om op te vallen met jouw visitekaartje is om dit kaartje een persoonlijke tint mee te geven. Zet er bijvoorbeeld een foto van jezelf op. De ontvanger herinnert zich bij het zien van jouw gezicht meteen het enerverende gesprek dat jullie gevoerd hebben en neemt daardoor sneller contact op. Succes met het ontwerpen van jouw gepersonificeerde visitekaartjes!

Informatie aangeleverd door: reclameland.nl

Mijnzzp.nl