Visdeal

Visdeal.nl, dat dit jaar zijn tienjarig jubileum viert, is marktleider hengelsport in de Benelux. Toch dromen de ondernemende oprichters, en tweelingbroers, Willem en Teun Bontrup nog groter en blijven ze inzetten op groei. “We willen de grootste hengelsport webwinkel van Europa worden,” aldus oprichter Willem Bontrup.

Zonder kennis de markt op

Het begon in 2011 allemaal in een klein kantoor in Utrecht. Tweelingbroers Bontrup zagen ‘group buying’ initiatieven als Groupon en Groupdeal uit de grond schieten en besloten dit concept toe te passen op een nichemarkt: de hengelsport. Ongehinderd door kennis van zaken gingen ze aan de slag. “Winkels benaderen om overschotten over te nemen, zelf de pakketjes naar het postkantoor brengen, aan de telefoon hangen voor de klantenservice. Het hoorde er allemaal bij!” vertelt Bontrup over de beginjaren van het bedrijf. “Het was een verademing toen we personeel kregen dat wel alles van de hengelsport wist!”

Pechepromo en Fischdeal

Die dagen liggen inmiddels ver achter beide heren. Het kleine kantoor heeft plaatsgemaakt voor een magazijn van vijfduizend vierkante meter in Vianen, het team is uitgegroeid tot vijfenzeventig medewerkers (waarvan de meeste hengelsporters) en Visdeal is actief in acht landen. “Met elk een eigen sausje,” zegt Bontrup. Zo is er Pechepromo voor Frankrijk, Fischdeal voor Duitsland en Zlowokazje voor Polen. Dagelijks sturen we gepersonaliseerde nieuwsbrieven naar ruim 350.000 hengelsporters. “Alle bestellingen worden geleverd vanuit het Nederlandse magazijn in Vianen!” De gloednieuwe webshop in Italië is net online gegaan en die van Spanje staat klaar. En daarna volgen de Nordics. De heren zijn dus helemaal klaar voor verdere internationale expansie.

Eigen merk

Hoewel de broers ooit begonnen met het in- en verkopen van overschotten uit de hengelsportbranche zijn ze de afgelopen jaren ook druk bezig geweest met het opzetten van hun eigen merk: ‘Ultimate.’ “Het is leuk om vanuit ervaring je eigen merk op te bouwen,” zegt Bontrup. “We weten precies waar de klant op zit te wachten, dus daar kunnen we mooi op inspringen.” Dat het een goede tijd is om in deze branche te zitten weet Bontrup ook maar al te goed: “Door corona heeft de hengelsport een vlucht genomen, mensen willen naar buiten en ze bestellen online”.

Over Visdeal.nl

Visdeal.nl staat boordevol hengelsportdeals. Dé webshop voor de echte hengelsportliefhebber! Door ons grote klantenbestand hebben wij een sterke onderhandelingspositie en kunnen wij de meest scherpe prijzen aanbieden! De gerealiseerde omzet over 2020 was 14,6 Miljoen Euro en de verwachte omzet over 2021 is 21 miljoen Euro.