Knab

Amsterdam, 19 juni 2019 - Klanten van online bank Knab en business software leverancier Exact kunnen hun bankrekening vanaf nu aan hun boekhoudpakket koppelen. Banktransacties kunnen daardoor automatisch verwerkt worden in het boekhoudpakket. Dit levert ondernemers een tijdsbesparing op van 89%.

Tijdsbesparing voor ondernemers

Exact heeft momenteel zo’n 14.000 gebruikers die een zakelijke rekening bij Knab hebben. Door de koppeling hoeven deze ondernemers hun bankafschriften niet meer handmatig in te voeren binnen de omgeving van Exact Online. Uit berekeningen van Exact blijkt dat het handmatig verwerken van een bankafschrift gemiddeld 298 seconden duurt. Het gebruik van een automatische bankkoppeling bespaart hierdoor veel tijd. Bij de verwerking van bankafschriften levert het namelijk een tijdsbesparing van 89% op. Naast de voordelen op de klok voorkomt de boekhoudkoppeling ook meer fouten bij transacties.

Vooral blij voor accountants- en administratiekantoren en zzp’ers

Knab, dat sinds 2014 een zakelijke rekening heeft, is enthousiast over de koppeling. Alexander Vinke, Senior Product Owner bij Knab: “Uit onderzoek blijkt dat Exact Online een van de populairste boekhoudsoftware pakketten is onder onze zakelijke klanten. Deze koppeling met Knab is dus niet meer dan logisch.”

Daarnaast vertelt Exact dat ze vooral content is voor de klanten. “We zijn blij dat we met de koppeling tussen Exact Online en Knab tegemoet kunnen komen aan de wensen van accountants- en administratiekantoren en zzp’ers. Zij besparen direct veel tijd”, aldus Dimitri Braakman, Commercial Product Manager Connectivity & App Center bij Exact.