YOUNG BUSINESS AWARD

EMMEN – Eén maand geleden werd het programma van de Young Business Award 2016 bekend gemaakt inclusief de prijzenpot van maar liefst 12.500 euro. De Young Business Award staat op het punt om de honderd ingeschreven deelnemers te passeren.

Eén maand geleden maakte de organisatie van de Young Business Award haar programma voor 2016 bekend. Hierin worden drie vooronders georganiseerd in Hoogeveen, Emmen en Assen met uiteindelijk gevolgd door een grote finale in het nieuwe Atlas Theater in Emmen. Tijdens elke voorronde zijn er twee finaletickets te winnen en zo zullen tijdens de finale in totaal zes startups strijden voor de hoofdprijs van maar liefst 12.500 euro.

Op donderdag 14 april start het traject van de Young Business Award 2016 met de eerste voorronde in Hoogeveen. De organisatie van de Young Business Award werkt dit jaar nog nauwer samen met de OndernemersFabrieken in Drenthe. Want na Assen en Emmen moet nu óók Hoogeveen gaan bruisen op het gebied van startups. Donderdag 14 april opent de OndernemersFabriek haar derde vestiging in Hoogeveen. Dit alles gebeurt tegelijkertijd met de eerste voorronde van de Young Business Award 2016. Beide initiatieven hebben als doel om het klimaat voor startups in Drenthe te verbeteren.

“Onze selectiecommissie had de zware taak om uit bijna honderd aanmeldingen de eerste zes bedrijven te selecteren voor de voorronde in Hoogeveen. Ik ben erg blij dat wij dit werk niet zelf hoeven te doen. Want de lat ligt dit jaar namelijk ontzettend hoog”, aldus Niels Palmers voorzitter van de Stichting Young Business Award. De selectiecommissie van de Stichting Young Business Award heeft de bedrijven Athom, Belieff, De Streekboer, DIME, Ec2c en Nettie geselecteerd voor de voorronde in Hoogeveen. De zes startups pitchen donderdag 14 april in zestig seconden hun bedrijf voor de kritische jury van de Young Business Award.

De belangstelling voor de Young Business Award 2016 is érg groot. Het aantal inschrijvingen om deel te nemen is gigantisch en ook de aanmeldingen om als bezoeker aanwezig te zijn bij de voorronde in Hoogeveen (locatie: de Compaen Hoogeveen) lopenstorm. “Als u zeker wilt zijn van een plek tijdens de voorronde van de Young Business Award 2016 in Hoogeveen, dan is het verstandig om uzelf direct aan te melden via www.youngbusinessaward.com/evenementen/voorronde-hoogeveen/!”, Aldus Niels Palmers.

Foto 1: (van links naar rechts) Niels Palmers (Young Business Award) en Eelco Bakker (OndernemersFabriek)