Flexas

Nederland telt talloze bedrijven.Van enorme multinationals tot kleine start-ups en van MKB-ondernemingen tot eenmanszaken. De meeste van deze bedrijven zijn maken gebruik van een eigen kantoor of werkplek. Een plek waar ze vanuit opereren, met klanten en relaties afspreken en hun successen vieren. Maar waarom is een passend kantoor nou zo belangrijk?

Kantoor als succesfactor

Of het nou gaat om een enorme kantoor op de Zuidas, of een kleine creatieve coworking space in Haarlem, het kantoor moet een match zijn met het bedrijf dat hierin gehuisvest is. Een passend kantoor heeft zowel externe als interne voordelen. Met een eigen kantoor zullen er ongetwijfeld klanten uit over de vloer komen. Als het kantoor dan goed past bij de identiteit van jouw bedrijf wordt het imago bevestigd en versterkt. Dat wekt vertrouwen en zorgt zo voor meer werk. Daarnaast heeft een goed passend kantoor ook een goede invloed op de werkzaamheden van je medewerkers. Hoe beter zij zich op hun gemak voelen, hoe beter zij zullen presteren.

Het werkt echt!

De volgende twee succesvolle Nederlandse bedrijven dienen als voorbeeld om de kracht van een passend kantoor te onderstrepen. Twee totaal verschillende ondernemingen, die het enorm goed doen. De eerste is de Rabobank, met het hoofdkantoor genaamd ‘De Verrekijker’ (in Utrecht). Het is een statig en indrukwekkend gebouw en binnen zal je niemand met een casual outfit vinden.Het statige kantoor past bij de zakelijke uitstraling en onderstreept het imago. De tweede succesvolle onderneming is Bol.com. Met ongeveer evenveel producten op de website als mensen in Nederland, zijn zij een ware marktleider. De sfeer bij en rondom Bol.com is speelser dan de eerder genoemde bank. Zo staan er buiten schommels en is er een sportveld. Je ziet het ook terug in het kantoor, waar een informele sfeer hangt en iedereen er juist wel casual bij loopt.

Onderschat de kracht van kantoor niet

Zoals je ziet is een kantoor een belangrijk onderdeel van de bedrijfsidentiteit en is het zelfs een belangrijke factor voor het succes van een onderneming. Onderschat de kracht van een kantoor dus niet en zorg dat deze aansluit bij je medewerkers, de diensten of producten die je levert en het imago dat je nastreeft.