Red Rocket

In 2024 zet Red Rocket, Chatbot Agency uit Hoorn, een grote stap voorwaarts in personeelswerving door chatbots in te zetten. Deze technologische innovatie adresseert het nijpende personeelstekort en transformeert de manier waarop bedrijven nieuwe medewerkers aantrekken en selecteren. Volledig in de look and feel van hun klanten; Alsof je je perfecte collega in elkaar zet die 24/7 werkt en nooit ziek is.

Het jaar 2024 markeert een keerpunt voor veel ondernemingen in de strijd tegen personeelstekorten. Red Rocket, een innovatieve chatbot agency, loopt voorop in deze verandering door middel van geavanceerde chatbot-technologieën.

Investering in nieuwe technieken cruciaal voor groei

Met de uitgestelde economische crisis, kiezen bedrijven ervoor om te investeren in nieuwe technologieën, vooral voor personeelswerving. De hoge druk op het bestaande personeel belemmert de organische groei van bedrijven, wat de noodzaak voor efficiëntere wervingsstrategieën onderstreept.

Red Rocket's aanpak om deze groei te faciliteren is tweeledig. Enerzijds nemen hun chatbots repetitieve taken en een groot deel van de klantenservice over, anderzijds worden ze ingezet voor het werven van nieuw personeel. Via laagdrempelige advertenties op sociale media platforms zoals Instagram, Facebook en TikTok, worden kandidaten aangetrokken. Vervolgens filteren de chatbots, die zijn aangepast aan de stijl van de klant, automatisch de kandidaten op basis van specifieke criteria. Een unieke aanpak in Nederland.

Gebruik van AI in Chatbots

Kevin Bruggink, directeur van Red Rocket, legt uit dat AI een integraal onderdeel vormt van hun dagelijkse operaties. AI wordt gebruikt voor het genereren van effectieve advertentieteksten en het minimaliseren van spellingsfouten. Interessant is dat hun chatbots niet direct AI gebruiken; dit wordt alleen ingezet wanneer volledige controle over de output gegarandeerd kan worden. Zo blijft de identiteit van klanten beschermd en wordt de conversieratio van gebruiker naar echte kandidaat of warme lead geoptimaliseerd.

Van lead kwalificatie tot persoonlijke service

De technologie heeft ook zijn weg gevonden naar lead kwalificatie, zoals in het selecteren van de ideale proefrit voor consumenten door autobedrijven of het personaliseren van aanbiedingen door outdoor retailers. Volgens Bruggink zijn chatbots meer dan alleen een tool; ze zijn een essentieel onderdeel van toekomstige bedrijfsstrategieën, waarbij 1-op-1 communicatie een steeds grotere rol speelt, zowel in persoonlijke interacties als tussen bedrijven en consumenten. Hij daagt bedrijven uit om met hem in gesprek te gaan, om deze uitdagingen op een schaalbaar niveau telijf te gaan. "Genoeg geklaagd, het wordt tijd om de bijl op te pakken!"

Over Red Rocket Online

Red Rocket, gevestigd in Hoorn (NH), is een toonaangevende speler op het gebied van chatbot-technologieën. Met een focus op innovatie en klantgerichtheid, blijven ze de mogelijkheden van digitale communicatie verkennen en uitbreiden.