Kantoor

Nieuwe diensten bieden hogere compliance en meer rendement terwijl de beveiligingsrisico’s worden beperkt

Amstelveen, 4 juni 2015 — HP kondigt nieuwe solutions en services aan die klanten helpen hun printomgeving beter te beveiligen. Ook komen er updates van bestaande oplossingen en diensten in dit segment. De uitbreiding is onderdeel van HP’s strategie om meer innovatieve printopslossingen aan te bieden en deze beschikbaar te maken voor meer klanten.

“Beveiliging en het beschermen van bedrijfsgegevens worden steeds belangrijker voor onze klanten”, zegt Edmund Wingate, vice president, LaserJet Enterprise Solutions, HP. “HP leidt de weg op het gebied van printerbeveiliging met producten die de beveiliging van onze netwerkprinters verhogen en die de data van onze klanten helpen beschermen.”

Marktleidende printbeveiliging toegankelijker maken voor klanten

Server-less pull printing is een nieuw onderdeel van HP Access Control waarmee servers overbodig worden in kleinere kantoren. Veilig pull printing kan worden gebruikt om documenten vertrouwelijk te houden, wet- en regelgeving beter na te komen en toner en papier te besparen. HP Access Control kan vanaf nu ook worden gebruikt voor het managen van mobiliteitsvraagstukken. Met mobiele devices kan worden geprint door via e-mail een opdracht naar de printerwachtrij te sturen. Deze functie maakt mobiel printen makkelijk, terwijl gelijkertijd dezelfde toegangsmogelijkheden en beveiligingsmaatregels gelden als voor printopdrachten die komen van de pc’s en laptops uit het bedrijfsnetwerk. De nieuwe mogelijkheden zijn wereldwijd beschikbaar voor klanten met HP Access Control.

De HP JetAdvantage Security Manager is nu beschikbaar voor meer devices zoals de Pro-class HP LaserJet printers. Klanten kunnen HP’s oplossingen voor het monitoren van de beveiliging en de management solutions nu gebruiken voor meer typen printers. En HP Printing Security Advisory Services is uitgebreid naar meer landen. In Europa en Azië kunnen klanten nu eveneens gebruikmaken van HP’s expertise in printerbeveiliging.

Meer beveiliging via analyse en automatisering

HP levert een nieuwe module voor de HP Capture en Route solution, waardoor ook vormen kunnen worden herkend. De nieuwe module – die wereldwijd beschikbaar is – maakt het mogelijk om sneller en gemakkelijker papieren documenten te scannen en ze digitaal te beheren. Hierdoor worden minder fouten gemaakt en verbetert de beveiliging en compliance. Voor klanten die meer behoefte hebben aan het automatiseren van de bedrijfsprocessen, biedt Managed Services een integratie met HP Big Data, HP Teleform en HP Process Automation. Hiermee wordt de beveiliging, compliance en het informatie management voor een reeks aan bedrijfssectoren (zoals voor de juridische, financiële, farmaceutische sector en retail) verder verbeterd.

Voor klanten die hun printerpark willen optimaliseren op het gebied van efficiency en productiviteit, lanceert HP de Proactive Print Advisor. Deze dienst biedt klanten rapportages, analyses en aanbevelingen die zijn aangepast aan de wensen van de klant.

Deze dienst is wereldwijd beschikbaar en helpt bij het terugbrengen van de werkdruk met betrekking tot printermanagement door de IT-afdeling. Aanbevelingen worden gedaan op basis van de eigen printcultuur van het bedrijf. Zo worden het printerpark en de kosten geoptimaliseerd in relatie tot het gebruik en verplichtingen vanuit het beleid. Ook worden de printers altijd up-to-date gehouden.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.