HP

Nieuwe pc’s bieden verbeterde batterijduur, slank design en optimaal gebruiksgemak

Amstelveen, 18 juni 2015 – HP kondigt vandaag de nieuwe generatie Pavilion x2 aan. HP tilt met het ontwerp de hybride PC naar een hoger niveau. HP lanceert tevens de nieuwe ENVY notebooks, die een langere batterijduur met een nieuw, slank en gebogen design combineren.

De nieuwe devices:

• De HP Pavilion x2 brengt de detachable PC naar een hoger niveau door de eigenschappen van een super slanke tablet te integreren in de vorm van een notebook. Het ontwerp van de nieuwe Pavilion x2 biedt stabiliteit en maakt het mogelijk productief te werken. Dankzij een innovatief magnetisch scharnier transformeert het device eenvoudig van notebook- naar tentmodus.
  • De HP ENVY 15.6 inch notebook biedt een langere batterijduur en een nieuw gebogen design. Het nieuwe verheven scharnier ziet er niet alleen fantastisch uit, ook zorgt het voor een betere, ergonomische werkhouding waardoor ook de productiviteit omhoog gaat. De ENVY notebooks zijn afgewerkt met aluminium en voorzien van een backlit toetsenbord, Bang & Olufsen premium audio en hoge resolutie schermen. Dit 15.6 inch device biedt uitstekende graphics.
  • De HP ENVY 17.3 inch notebook is ontworpen voor klanten die de kracht van een desktopscherm nodig hebben in een mobiel device. De notebook is voorzien van Intel® Core™ i7 processors en hoogstaande hardware opties, waaronder uitstekende graphics en hoge resolutie touch schermen.(1)

“Klanten willen devices die draagbaar zijn zonder concessies te doen aan batterijduur of werkkracht”, aldus Louis Perrin, director, consumer products, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “Voor 2015 hebben we de gehele ENVY notebooklijn opnieuw ontworpen. Hiermee garanderen we een uitstekende batterijduur, slankere en lichtere vormgeving, hoge resolutie schermen en Bang & Olufsen audio. De nieuwe lijn zorgt hiermee voor een betere ervaring in entertainment, communicatie en productiviteit.”

HP Pavilion x2, een kleurrijke Detachable PC

De HP Pavilion x2 is ontworpen voor optimale productiviteit en het beste entertainment. De magnetische connector – die geen vergrendeling nodig heeft – is eenvoudig aan het toetsenbord te koppelen voor een vertrouwde notebookervaring of te ontkoppelen voor een mobiele tabletervaring. De detachable kan gemakkelijk in de verschillende standen worden gezet. Bijvoorbeeld in de staande modus voor het kijken van films en tentmodus voor games.

De HP Pavilion x2 is slank, licht en verkrijgbaar in de kleuren Blizzard White, Sunset Red en Turbo Silver. De tablet weegt 0,59 kg. Met het toetsenbord aangesloten weegt het device 1,12 kg.(2,3) De tablet is 9,65 millimeter dun, met toetsenbord is dit 16,75 millimeter.

Het device is ontworpen om maximale stabiliteit te bieden. Het 10-inch (25 cm) diagonaal HD IPS scherm opent met een hoek van 135 graden voor een geweldige kijkervaring zonder dat de notebook omvalt.(4)

De HP Pavilion x2 is voorzien van een USB Type-C connector voor het opladen van het device en dataoverdracht via USB 2.0. de notebook is ook uitgerust met een volledige USB 2.0 poort om andere devices aan te sluiten zonder gebruik van een dongel. De micro HDMI aansluiting maakt het mogelijk om een scherm of TV aan te sluiten.

De batterij van de HP Pavilion x2 gaat tot 10,75 uur mee, zelfs bij het afspelen van full HD video.(5) Het device draait op een quad-core Intel® AtomTM processor tot 64 gigabyte opslag en een micro SD card slot voor verdere uitbreiding van opslagruimte.(1)

Het bijna full-size toetsenbord is een 1,5 millimeter reistoetsenbord voor gemakkelijk en accuraat typen. Tevens beschikt de notebook over een groot touchpad. Twee naar voren gerichte speakers geven uitstekend geluid dankzij B&O Play. Daarnaast is het device uitgerust met een naar voren gerichte HP TrueVison HD Webcam.

De HP Pavilion x2 wordt geleverd met een jaarlicentie voor Microsoft Office 365 Personal inclusief 60 minuten Skype premium per maand en 1 terabyte (TB) Microsoft OneDrive Storage.(6)

HP ENVY, lichtere, dunnere premium notebooks

De nieuwe HP ENVY notebooks bieden kwaliteit en werkkracht, en een strak metalen design.

De 15,6 inch (39,62 cm) HP ENVY notebook heeft een modern nieuw uiterlijk en brengt elegantie en eenvoud samen in één krachtig geheel. HP ENVY notebooks hebben een gebogen profiel en een verheven scharnier en bieden meer gebruiksgemak bij het typen en kijken. Tegelijkertijd is de luchtcirculatie verbeterd.

De HP ENVY notebooks ondersteunen de nieuwste processors zodat taken zonder vertraging kunnen worden uitgevoerd. Op de 15,6 inch (39,62cm) notebook hebben gebruikers de keuze tussen de vijfde generatie Intel® Core™ i5 en i7 processors(1) of de zesde generatie AMD A10 accelerated processors. Tevens kan worden gekozen tussen NVidia GeForce 940M of GTX 950M graphics, of AMD Radeon™ R6 graphics.

Gebruikers krijgen veel storage, tot 2 TB en de optie voor een hybride hard drive en solid-state-desk (SDD) tot 16 GB geheugen op Intel devices.(7, 8) De AMD versie komt tot 1 TB storage en tot 8 GB op AMD devices.(8)

HP ENVY notebooks brengen films, foto’s en video’s tot leven. De 15,6 inch (39,62 cm) Intel notebook biedt keuze uit HD, Full HD en Quad HD+ opties met optionele touch.(4,9,10) HP ENVY notebooks met AMD accelerated processors worden aangeboden met HD non-touch displays.(4)

HP ENVY notebooks hebben extra poorten zodat accessoires makkelijk kunnen worden aangesloten. De 15,6 inch (39,62 cm) AMD versie heeft drie USB 3.0 poorten en 1 USB 2.0 poort, terwijl de Intel versie vier USB 3.0 poorten heeft. Alle HP ENVY notebooks uit 2015 hebben 1 USB 3.0 poort die HP Sleep and Charge ondersteunt om een telefoon of tablet op te laten laden, zelfs terwijl de computer in slaapstand staat of is uitgeschakeld. Ook is er een optionele optische disc drive op de 15,6 inch (39,62 cm) Intel versie van de HP ENVY notebook.

De nieuwe 15,6 inch (39,62 cm) HP ENVY notebook gebruikt prismatische batterijen. In vergelijking met eerdere modellen is het design hierdoor dunner en lichter en de batterijduur verbeterd. De op Intel gebaseerde batterij van de HP ENVY notebook groeit van 48 wattuur tot 55,5 wattuur. Dit verlengt de batterijduur met 9,3 uur.(11) De AMD versie biedt 48 wattuur, waardoor de batterijduur verbetert met 7,5 uur.(11) Het totale gewicht van de notebook is met 2,28 kg een stuk lager dan zijn voorganger.(3)

Ook kondigt HP een 17,3 inch (43,94 cm) HP ENVY notebook aan met premium onderdelen en genoeg kracht voor het editen van video’s of gamen onderweg. Met 2,82 kg kan de 17,3 inch HP ENVY notebook overal mee naartoe, zodat gebruikers hun werk af kunnen maken, films kunnen kijken of games kunnen spelen vanaf hun bank, thuiskantoor of in de keuken.(2)

De 17,3 inch (43,94 cm) HP ENVY notebook ondersteunt de vijfde generatie Intel® Core™ i7 processors en NVidia GeForce 940M of GTX 950M grapics.(1) Gebruikers hebben de optie voor dual hard drives tot 4 TB aan storage en keuze uit standaard hard drives, hybride hard drives of SSD’s.(7, 8) De vier USB 3.0 poorten bieden uitstekende aansluitmogelijkheden, bijvoorbeeld voor HP Sleep and Charge, een full-sized HDMI poort, een RJ45 poort en een DVD optische disk drive.

De 15,6 en 17,3 inch HP ENVY notebooks hebben backlit toetsenborden, zodat gebruikers ook in omgevingen met weinig licht kunnen blijven werken. Tevens zijn ze voorzien van een numeriek toetsenblok. Op deze Intel notebooks zorgen een vingerafdruklezer en bijbehorende software voor het opslaan en invoeren van wachtwoorden met vingerafdruk.

De HP ENVY notebooks hebben Bang & Olufsen audio, quad speakers en subwoofers voor premium geluidsweergave bij muziek en films. De 15,6 inch op AMD gebaseerde ENVY Notebook heeft dual speakers en subwoofer. De dual array microfoons en ruisonderdrukking technologie controleren het achtergrondgeluid voor gebruikers, zodat een helder geluid wordt ervaren tijdens online chats.

Prijs en beschikbaarheid(12)

• De HP Pavilion x2 wordt in juli in Nederland verwacht heeft een adviesprijs van € 299,-.
  • De HP ENVY 15,.6 inch notebook wordt in juni in Nederland verwacht heeft een adviesprijs vanaf € 1299,-
  • De HP ENVY 17,3 inch notebook wordt in juni in Nederland verwacht en heeft een adviesprijs vanaf € 1299,-

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

• (1) Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  • (2) Color availability varies by region.
  • (3) Actual weight will vary by configuration.
  • (4) High definition (HD) content is required to view high-definition images.
  • (5) Battery life tested by HP using continuous Full HD video playback, 1080p (1920x1080) resolution, 80% (150 nits) brightness, system audio level at 50%, player audio level at 100%, played from local storage, headphone attached, wireless off, auto dimming off. Actual battery life will vary depending on configuration and maximum capacity will naturally decrease with time and usage.
  • (6) The OneDrive free cloud storage offer is available for a limited time. Check the activation card inside the package for details. For more information, go to http://onedrive.com/windowsoffer.
  • (7) For hard drives, TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 30GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  • (8) For hard drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 30GB of hard drive is reserved for system recovery software
  • (9) Full High definition (HD) content is required to view full high-definition images.
  • (10) Quad High definition plus (QHD+) content is required to view quad high-definition plus images.
  • (11) Battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. Battery life was tested using MobileMark 12.
  • (12) Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.