HP

Bedrijf ontwerpt nieuwe branchespecifieke oplossingen met onder andere Lufthansa Systems

Amstelveen, 19 juni 2015 – HP kondigt vandaag zijn eerste Windows 10 commercial tablet aan, een 8-inch mobiele retailoplossing. Ook kondigt HP nieuwe independent software vendors (ISVs) en partners voor de luchtvaart en retailbranches aan. Hiermee bouwt het bedrijf de ‘business-first’-benadering voor mobility verder uit.

“Mobiel werken transformeert bedrijfsprocessen enorm, waardoor we efficiënter, productiever en meer verbonden zijn,” aldus Frank Brassart, Directeur Mobility Business Unit, Printing & Personal Systems, HP EMEA. “We blijven onze specifieke mobiliteitsoplossingen uitbreiden om gebruikers te helpen bij de verandering in hun werk.”

Tablet voor hoge mobiliteit, speciaal voor bedrijven

De Pro Tablet 608 biedt meer mogelijkheden voor mobiel werken met een verbluffend 8 inch (20 cm diagonaal) Full HD scherm, hoge prestaties en verbeterde productiviteit met Windows 10.1 De tablet biedt geweldige geluidsondersteuning voor videoconferenties. Ook beschikt het over geavanceerde beveiligingsmogelijkheden, gebouwd op het nieuwe OS. Dit maakt het de perfecte partner voor drukke reizigers en executives zodat zij productief mobiel kunnen werken.

Met slechts 8,35 mm dikte en een gewicht van 0.45 kg is de tablet dun en licht. Het levert een premium kijkervaring – zowel binnen als buiten – met een schermresolutie van 2048 x 1536 dat zich automatisch aanpast aan de lichtomstandigheden. De 4:3 beeldverhouding is geoptimaliseerd voor het werken met zakelijke applicaties. Dit levert 35 procent meer beeld op dan 16:9 displays en zorgt voor een hogere leesbaarheid van paginagrote content.

De Pro Tablet 608 biedt een complete Windows Professional ervaring met een batterijduur tot 8 uur.2 De tablet is gemaakt van Corning® Gorilla Glass® 4 en een versterkt metalen chassis. De tablet heeft meer dan 120.000 uur aan duurzaamheidstesten doorstaan. Het is mogelijk om zowel op kantoor als op de werkplaats productief te zijn met een dual-band WLAN ac/b/g/n3 en de keuze uit optionele 3G of 4G WWAN.4

De Pro Tablet 608 is voorzien van dubbele stereo speakers aan de voorkant, twee microfoons, DTS Studio Sound™ en ruisonderdrukkende software. De naar voren gerichte 2 MP camera zorgt voor een superieure ervaring tijdens webconferenties, zelfs in luidruchtige omgevingen als vliegvelden of hotels. Ook is de tablet voorzien van een 8 MP camera die in HD foto’s maakt, belangrijk in bijvoorbeeld de vastgoed- of verzekeringsbranche.

Aangedreven door de nieuwste generatie Intel® Core™ Atom™ Quad Core Z8500 processor met tot 4 GB geheugen5 en 128 GB eMMc storage6 biedt de Pro Tablet 608 beveiliging en beheermogelijkheden op het hoogste niveau. De tablet heeft een krachtige set van ingebouwde IT-middelen als HP Client Security, firmware 2.07 en gecertificeerde hardware als TPM en NFC. Ook is er ondersteuning voor aanpasbaar beeld of BIOS settings en beheermiddelen voor verbeterde beveiliging en beheer voor alle typen organisaties.

De Pro Tablet 608 is ook HP’s eerste tablet die het makkelijk te gebruiken USB-C™ port integreert. Hiermee is het mogelijk om snel op te laden en data over te zetten met een breed scala aan adapters om oudere bekabelde verbindingsmogelijkheden te ondersteunen. Accessoires zoals een pen, een robuuste koffer, reis keyboards en een draagbaar dock zijn optioneel. Hiermee wordt eveneens geprofiteerd van de Windows 10 DPI schalingsfunctie voor uitgebreide display en de verbonden accessoires, die de tablet omvormen tot een desktop die geschikt is voor op reis.

Pas je bedrijfsprocessen aan met nieuwe oplossingen

Voor de luchtvaart werkt Lufthansa Systems met HP voor de levering van mobiele cabineoplossingen en applicaties. Het cabinepersoneel kan daardoor de personeelstevredenheid en de reiservaring van passagiers verbeteren. Het resultaat is de mCabin oplossing van Lufthansa Systems die is gekoppeld aan de HP ElitePad 1000 G2. Dit biedt mobiliteit aan klanten in de luchtvaarbranche.

De Pro tablet 608 biedt een vormfactor voor zeer specifieke industrieën. Bijvoorbeeld doordat er behoefte is aan een kleinschalige deal met dezelfde klantenservice en efficiëntie als bij grootschalige inkopers. De HP Pro Tablet Mobile Retail Solution is een duurzame case die de nieuwe 8 inch tablet optimaal combineert met een breed scala aan mobiele betaalsystemen waaronder EMV, NFC, MSR en de gangbare digitale betaalsystemen.

Met dit nieuwe aanbod biedt HP nu een van de meest gevarieerde portfolio’s voor de retail- en horecabranche. Hiermee wordt klanten de flexibiliteit geboden die zij vandaag de dag nodig hebben in een wereld waar alles met het internet is verbonden. HP werkt samen met veel landelijke en regionale onafhankelijke software ontwikkelaars (ISVs) en partners in de retail- en horecabranche om zo een zo compleet mogelijke oplossing te binden aan zijn klanten.

Prijzen en beschikbaarheid8

• De HP Pro Tablet 608 G1 met Windows 8.1 Pro is vanaf juli beschikbaar in Nederland. De adviesprijs is € 449,-. De Pro Tablet 608 wordt vanaf augustus met Windows 10 geleverd.
  • De HP Pro Tablet Mobile Retail Solution is vanaf september beschikbaar in Nederland.

Meer informatie over HP Business Mobility is te vinden op www.hp.com/go/newstyleit. Beeldmateriaal van HP Pro Tablet 608 is beschikbaar in de newsroom van HP.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

• 1] Not all features are available in all editions or versions of Windows or Windows 10. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows 10 functionality. Windows 10 is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com.
  • 2 Windows 8 MM12 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  • 3 Wireless access point and internet service required. Availability of public wireless access points limited.
  • 4 WWAN module is optional, must be configured at the factory and requires separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available on all products, in all regions.
  • 5 Maximum memory capacities assume Windows 64-bit operating systems or Linux. With Windows 32-bit operating systems, memory above 3 GB may not all be available due to system resource requirements.
  • 6 For Storage drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 5GB is reserved for system recovery software.
  • 7 Firmware TPM is version 2.0. Hardware TPM is v1.2, which is a subset of the TPM 2.0 specification version v0.89 as implemented by Intel Platform Trust Technology (PTT).
  • 8 Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel, Core and Atom are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of the Microsoft group of companies. For DTS patents, see ttp://patents.dts.com. Manufactured under license from DTS Licensing Limited. DTS, the Symbol, & DTS and the Symbol together are registered trademarks, and DTS Studio Sound is a trademark of DTS, Inc. © DTS, Inc. All Rights Reserved.