Persfoto Jerlijn

MAARSSEN - Met oog op de groei van de organisatie en het huidige digitale tijdperk, heeft FinancialLease.nl sindskort een nieuwe afdeling genaamd Digital Innovation. Deze afdeling focust zich met name op het bedrijf transformeren en meenemen in de digitale toekomst.

Waarom investeren in digitale innovatie?

“Door te investeren in digitale innovatie realiseren we een dienstenplatform waarin de bedrijfsprocessen verregaand worden geautomatiseerd en ons product volledig gedigitaliseerd beschikbaar wordt” zegt Jerlijn Kasmani, directeur van de afdeling Digital Innovation. Hierdoor wordt het online automotive platform voor zakelijke rijders nog toegankelijker: vanaf het oriënteren op een passend voertuig tot het indienen van een Financial Leaseaanvraag en de uitbetaling van de financierder. En dit 24 uur per dag, real-time in een eigen klantomgeving.

Simpel gezegd creëert de afdeling een optimale klantreis voor de ondernemers. “Digital Innovation raakt alle vlakken van de organisatie, we zijn niet alleen bezig met het nu maar vooral gefocust op de toekomst,” aldus Kasmani. “Wij zijn een nieuwe afdeling die bij vrijwel elk bedrijfsproces betrokken is. Omdat de keten waar wij deel van uitmaken een behoorlijke digitale transformatie doormaakt, en klanten steeds meer verwachten dat zij bij het afnemen van diensten en producten alles digitaal kunnen afhandelen, is het voor FinancialLease.nl belangrijk om hierin te investeren”. “Overigens houden wij daarbij rekening met het feit dat onze klanten nog steeds waarderen dat zij bij ons te allen tijde een Lease Adviseur kunnen spreken voor een passend advies.”

Marktleider in Financial Lease

FinancialLease.nl is de marktleider in Financial Lease. Het bedrijf heeft in korte tijd een flinke groei doorgemaakt waardoor het leaseaanbod nu bestaat uit ruim 100.000 nieuwe auto’s en occasions. In het huidige digitale landschap is het belangrijk om als marktleider voorop te lopen en te kijken naar waar de mogelijkheden liggen om door te ontwikkelen. Daarom heeft FinancialLease.nl ingezet op digitale innovatie om het bedrijf zo nog sterker in de markt te zetten en haar positie als marktleider verder te verstevigen.

Autobedrijven profiteren van de investering

Er sluiten steeds meer autobedrijven zich aan bij Financial Lease Partner, het partnerlabel van FinancialLease.nl, waardoor het aanbod keer op keer vergroot wordt. Digital Innovation zal voor de autobedrijven een fijner verloop creëren, dit betekent: een snellere communicatie tussen de ondernemer en het autobedrijf. Kasmani: “Dit heeft nu al het resultaat dat een autoverkoper binnen één uur al weet of zijn klant in aanmerking komt voor de lease. En in de toekomst moet dit zelfs realtime worden.”

Groei staat centraal

FinancialLease.nl heeft twee maal op rij een FD Gazelle Award gewonnen en stond daarnaast in de Top 250 Groeibedrijven van NLGroeit. Ook dit jaar wil het bedrijf weer een award in de wacht slepen. Digitale innovatie is daarom belangrijk voor deze scale-up met groeiambities. Met deze afdeling kan FinancialLease.nl verder bouwen aan een toekomst waarin groei centraal staat. Niet alleen voor het bedrijf, maar ook voor de ondernemers, banken en autobedrijven: de drie belangrijkste stakeholders van FinancialLease.nl.

Over FinancialLease.nl

FinancialLease.nl biedt voor iedere ondernemer een passende mobiliteitsoplossing. Of het nu een zzp’er, mkb’er, starter of doorgewinterde entrepreneur betreft, met een aanbod van meer dan 100.000 nieuwe auto’s en occasions is er voor ieder wat wils.

Financial Lease is een zakelijke vorm van leasing waarmee ondernemers een auto kunnen aanschaffen voor het bedrijf. De aankoopsom van de (bedrijfs)auto wordt gefinancierd door de bank, maar de ondernemer is wel direct economisch eigenaar van de auto. De ondernemer hoeft de auto niet in één keer te betalen, maar betaalt de auto af in maandtermijnen. Dit brengt veel fiscale voordelen met zich mee, waardoor het Financial Leasen van een auto aantrekkelijker is dan bijvoorbeeld een auto kopen.