FinancialLease

MAARSSEN - De oprichters van FinancialLease.nl hebben deze week hun meerderheidsbelang in Financial Lease Nederland BV verkocht aan de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria. Met de ondersteuning en ervaring van Egeria, gaat FinancialLease.nl een nieuwe fase van groei in, voortbouwend op een gezond fundament.

Jurriën van Dijk, CEO en aandeelhouder van FinancialLease.nl: “Wij bedanken de oprichters voor hun bijdrage de afgelopen jaren. Dankzij de ruimte die zij ons hebben gegeven, kregen we de kans om uit te groeien tot marktleider in Financial Lease.” Het bedrijf breidde de afgelopen jaren uit van 3 naar 90 medewerkers en zal dit jaar een totale leasesom van EUR 1 miljard passeren. Na 11 succesvolle jaren is het tijd voor de volgende stap: “Dankzij de investering van Egeria, krijgen we de mogelijkheid om onze groeipotentie sneller te benutten. Ons doel is om ons leasevolume in vijf jaar tijd te verdubbelen. Daarin blijven wij samen met alle stakeholders verder bouwen aan het succes om dit doel te behalen.”

Van Dijk gaat verder: “Deze stap versterkt onze positie in de markt en geeft ons de ruimte om te groeien waardoor we in de toekomst klanten nog beter kunnen bedienen. Met Egeria hebben we een enthousiaste partner gevonden waarmee we onze ambities kunnen verwezenlijken.”

Egeria zal vanuit haar expertise als investeringspartner FinancialLease.nl ondersteunen, en heeft als doel om bij elke stap een meerwaarde te leveren binnen deze samenwerking. Beide partijen kijken vol vertrouwen naar de toekomst.

Over FinancialLease.nl

FinancialLease.nl is in 2011 opgericht om in de groeiende interesse in zakelijke autofinancieringen voor ondernemers in Nederland te voorzien. In de afgelopen 11 jaar heeft het bedrijf, dat een grote speler is binnen de Nederlandse automotivebranche, ruim 42.000 ondernemers op weg geholpen met een passende financiering voor hun mobiliteitsbehoefte.

Over Egeria

Egeria is een in 1997 opgerichte, onafhankelijke Nederlandse investeringsmaatschappij gericht op middelgrote ondernemingen. Egeria investeert in gezonde bedrijven met een ondernemingswaarde tussen EUR 50 en 350 miljoen. Egeria gelooft in het samen met ondernemende managementteams bouwen van bedrijven (Samen Durven Bouwen). Egeria Private Equity Funds heeft deelnemingen in elf bedrijven in Nederland en Duitsland, Egeria Evergreen heeft investeringen in zes bedrijven.

De portefeuillebedrijven van Egeria hebben een gezamenlijke omzet van meer dan EUR 2 miljard en bieden werk aan ruim 10.000 mensen. Andere activiteiten van het bedrijf zijn Egeria Real Estate Investments, Egeria Real Estate Development en Egeria Listed Investments. Egeria heeft in 2018 Egeria Do gelanceerd, een corporate giving-programma dat projecten uit de wereld van de kunst, cultuur en maatschappij ondersteunt, maar ook binnen haar deelnemingen.