Beursgebouw

EMMEN – Afgelopen donderdag  (7 mei) waren de finalisten met uitzondering van eTing uit Rotterdam) van de Young Business Award 2015 aanwezig in het kennis en innovatiepoort Drenthe (bij Stenden Hogeschool). De finalisten werden onder leiding van kenniskring lid Eelco Bakker klaargestoomd voor de grote finale van de Young Business Award op dinsdag 19 mei bij FC Emmen (inloop 19:00/ start 19:30).

De finalisten van de Young Business Award 2015: “Bioboxx, eTing, Lounge13, Roobeek Advies, SpotOn Wifi en Thuiszorgvinden.nl”die op dinsdag 7 april de kenniskring overtuigden en uit circa 25 aanmeldingen één ticket voor de finale wisten te bemachtigen.

Het bestuur van de stichting Young Business Award laat met mondjesmaat meer informatie naar buiten over het programma van de finale op dinsdag 19 mei. Al werd een ding direct duidelijk (tot schrik van enkele finalisten) tijdens de pitch training afgelopen donderdag. Elke finalist krijgt slechts 60 seconden de tijd om zijn of haar bedrijf te presenteren in een propvolle zaal in het voetbal stadion van FC Emmen. “Uit ervaring weet ik welke druk (om te presteren) wij onze finalisten op de schouders leggen. Het is eenvoudig om een lang verhaal te vertellen, maar ontzettend lastig om binnen zo’n korte tijd ‘to the point’ te komen. Daarbij moet iedereen in de zaal ook direct begrijpen wat het bedrijf daadwerkelijk doet. Als mensen afhaken tijdens de elevator pitch kan die finalist de publieksprijs ter waarde van € 1.000 wel vergeten”, aldus bestuurslid/ oprichter Niels Palmers. Onder begeleiding van Eelco Bakker (lid kenniskring Young Business Award) worden de zes finalisten donderdag 7 mei voorbereidt op het geven van één perfecte elevator pitch.

Naast de publieksprijs beslist de jury van de stichting Young Business Award over de hoofdprijs ter waarde van € 5.000, waarbij de winnaar tevens twee Adbeco business seats bij FC Emmen (ter waarde van € 1250), een half jaar flexplek krijgt bij het Kennispoort Drenthe (bij Stenden Hogeschool), online werkplek (12 maanden) van Flink IT (ter waarde van € 750), vijf abri’s van Clear Channel Hillenaar (ter waarde van € 600), één artikel in Knooppunt (ter waarde van € 500) en een lidmaatschap 2015/2016 bij commerciële Club Emmen (ter waarde van € 350) krijgt. De winnaar van de hoofdprijs van de Young Business Award (inclusief een prachtige kristallen award) wordt door een jury bestaande uit enkel zwaargewichten uit het bedrijfsleven geselecteerd.

De vijfkoppige jury bestaande uit: Wim Beekman (juryvoorzitter), Peter van Dijk, Dènis Assen, Ronald Klarus en Roland Welles beslissen gezamenlijk de winnaar van de Young Business Award 2015. “Wij hebben een zeer diverse jury samengesteld voor de Young Business Award 2015 van bankdirecteur tot bewezen ondernemer(s). Vanuit de jury willen wij positief kritisch naar de zes finalisten kijken, waarbij ze een spervuur aan vragen van ons kunnen verwachten”. Aldus jury voorzitter Wim Beekman.

“De belangstelling voor de Young Business Award is dit jaar gigantisch. Over twee weken al opent wethouder Bouke Arends de finale van de Young Business Award 2015 en wij zitten nu al op onze maximale capaciteit! We hebben de zaal indeling een klein beetje aangepast, waardoor wij nu nog slechts 10 stoelen beschikbaar hebben. Als deze stoelen gereserveerd zijn, zit de Young Business Award 2015 definitief VOL! Al zullen wij voor de zekerheid een reservelijst opstellen van maximaal 40 personen om een potentiële “no show” te kunnen opvangen”, aldus bestuurslid/ oprichter Stef Brandsema. Aanmelden voor de (reservelijst) kan nog via www.youngbusinessaward.com/aanmelden-bezoeker/!

Foto 1: (Van links naar rechts) Wim Beekman (jury voorzitter), Peter van Dijk (jurylid), Dènis Assen (jurylid), Ronald Klarus (jurylid), Roland Welles (jurylid), Peter Möhlmann (presentator finale Young Business Award), Bouke Arends (wethouder), Karlijn Leemans (finalist), Nienke Jaarsma (finalist), Jasper Ten Cate (finalist), Niels Ten Cate (finalist), Henry de Roo (finalist), Harry de Jonge (finalist).

Foto 2: (Van links naar rechts)  Peter van Dijk (jurylid, Roland Welles (jurylid), Dènis Assen (jurylid), Ronald Klarus (jurylid) en Wim Beekman (jury voorzitter).

Young Business Award 1

Young Business Award 2