ESW en FedEx Express

Vandaag kondigen ESW, het wereldwijde direct-to-consumer (DTC) e-commerce bedrijf, en FedEx Express, dochtermaatschappij van FedEx Corp. (NYSE: FDX) en een van ‘s werelds grootste transportbedrijven voor expresvervoer, een strategische samenwerking aan die geïntegreerde e-commerce en verzendmogelijkheden biedt voor Europese bedrijven die willen groeien door internationaal te gaan.

Dankzij deze nieuwe samenwerking krijgen klanten van ESW in Europa en FedEx Express in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Italië toegang tot een geïntegreerde en sterk gelokaliseerde online-ervaring die de klant centraal stelt. Onderdeel van het pakket is het wereldwijde logistieke netwerk van FedEx Express voor betrouwbare en snelle levering van producten en retourzendingen.

"In deze tijd van economische tegenwind en stijgende inflatie evalueren bedrijven hun regionale groeimogelijkheden en kijken ze over de landgrenzen om nieuwe manieren te vinden die de omzet verhogen, de voorraad optimaliseren en de marges verbeteren door middel van een cross-border strategie", aldus Martim Avillez Oliveira, Chief Executive Officer van ESW - Europa en het Verenigd Koninkrijk.

Deze samenwerking tussen FedEx Express en ESW biedt bedrijven een totaalpakket via een one-stop-shop concept voor een relatief beperkte investering. Het pakket integreert de technologie en lokalisatie-expertise van ESW met een logistieke dienst die de snelheid van levering aanzienlijk verhoogt. De samenwerking benadrukt het streven dat zowel FedEx Express als ESW heeft om zoveel mogelijk barrières weg te nemen voor bedrijven en retailers bij het rechtstreeks verkopen van producten aan consumenten over de grens.

"De samenwerking tussen FedEx Express en ESW is een perfect voorbeeld van hoe we innoveren en inspelen op de behoeften van onze klanten door nieuwe mogelijkheden te bieden waarmee bedrijven kunnen groeien via een uitgebreid e-commerce ecosysteem. De samenwerking met ESW biedt klanten van FedEx Express de kans om probleemloos te verkopen en te verzenden dankzij nieuwe wereldwijde DTC-mogelijkheden", aldus Toby Hay, Managing Director e-commerce Marketing bij FedEx Express.

Uit de "Global Voices: Consumer Pulse 2022" enquête van ESW onder meer dan 14.000 consumenten verdeeld over 14 landen blijkt dat ondanks dat consumenten aangeven vaker internationaal aankopen te doen omdat dit makkelijker is en meer aanbod biedt, de duur en kosten van verzending nog steeds de grootste barrières vormen. Transparantie over en het zelf kunnen aanpassen van het verzendingstraject zijn ook van cruciaal belang voor de klantervaring: 70% van de respondenten geeft aan dat ze geen product van een internationale website zouden kopen als ze geen eerste indicatie krijgen van de ontvangstdatum. Ook geeft 73% van de respondenten aan dat ze de keuze willen hebben tussen een gratis standaardlevering of een versnelde levering tegen betaling bij aankoop van een product op een internationale website.

Bedrijven die de DTC-oplossingen van ESW met hun dienst integreren kunnen binnen enkele weken zowel in binnenlandse als op nieuwe internationale markten starten. Daarnaast krijgen zij toegang tot verschillende e-commerce oplossingen op het gebied van store, prijzen, betaalmogelijkheden, afrekenen, fraude-opsporing en levering.