Van de redactie

Avatar van Team Mijnzzp

Eigenaren van een webwinkel zeggen circa twintig miljoen verlies te lijden per jaar door klanten die liegen. Deze klanten geven volgens de eigenaren aan nooit de bestelde producten te hebben ontvangen. Ook wordt verlies geleden door diefstal van de producten tijdens het bezorgtraject.

Dit is bekend gemaakt door de brancheorganisatie Thuiswinkel. De brancheorganisatie gaat na de zomer dan ook in overleg met de bezorgdienst om hier een einde aan te maken. In het verleden waren er meer problemen met creditcardfraude. Inmiddels zijn er zoveel extra beveiligingsmaatregelen genomen dat dit eigenlijk wel tot het verleden hoort.
 
De eigenaar van een webwinkel is verantwoordelijk totdat het product is ontvangen bij de klant. Wat veel voorkomt is dat klanten aangeven dat de doos leeg was bij aankomst of er een baksteen in zat. Bewijs maar eens dat dit niet zo was als eigenaar van een webwinkel.
 
Dit probleem zou simpel opgelost kunnen worden door de pakketjes verzekerd en aangetekend te vervoeren. Echter zijn de kosten die dit met zich mee brengt vaak hoger dan de waarde in het pakket.
 
Er worden op dit moment in Nederland per jaar ongeveer 450 miljoen aankopen per post verzonden.