Zzp-ers

Nu je als ZZP’er werkt ben je waarschijnlijk blij dat je van de verplichtingen af bent die je in loondienst werden opgelegd. Vaak zijn ZZP’ers dan ook niet erg enthousiast wanneer ze horen over administratieve taken zoals urenregistratie. Toch zijn deze heel belangrijk voor je bedrijf. Want, wist jij dat:

• De Belastingdienst elke ondernemer verplicht stelt een aantoonbare urenregistratie bij te houden?
  • Een urenregistratie je strategisch voordeel oplevert ten opzichte van concurrenten zonder?
  • Je met een urenregistratie app je maar 1 minuut per dag hoeft te kosten, en je heel wat uren kan opleveren?

Beter pak je je urenregistratie dus doelgericht aan en kijk je als ZZP’er naar manieren waarop je je urenregistratie zo eenvoudig en snel mogelijk kan laten verlopen.

Tijd besparen met online urenregistratie software

Moderne hebben allerlei ingebouwde handigheden waardoor jij als ZZP’er ondersteund wordt bij het schrijven van je uren. Zo kost dit je maar vijf minuten per dag. Bovendien leveren deze tools je een heel prettig overzicht over je gemaakte uren. In één oogopslag kan je bijvoorbeeld zien hoeveel declarabele uren je gemaakt hebt op een project. Of juist welke projecten veel van je eigen tijd hebben opgesnoept. Zo krijg je inzicht in je effectiviteit. Wellicht is dat project wat zo succesvol voelt in werkelijkheid wel helemaal niet zo winstgevend. Door dergelijke analyses kan je steeds slimmer gaan acquireren en geef je je onderneming een strategische boost.

Door de moderne techniek in te zetten en jezelf het schrijven van je uren zo makkelijk mogelijk te maken, heb jij aan het eind van het jaar een moeiteloos verkregen overzicht over je gemaakte uren voor je bedrijf. Was je al op de hoogte van het bestaan van onderstaande grootste timesavers van urenregistratie software?

1. Urenregistratie app

Door een urenregistratie app op je mobiele telefoon kan jij uren schrijven waar en wanneer je maar wilt. Dat verloren minuutje in de trein, als bijrijder in de auto, in de wachtkamer of ‘s avonds voor de televisie is voortaan alles wat je nodig hebt voor een sluitende urenregistratie.

2. Timer

Moderne urenregistratie software hebben een timer beschikbaar die je met je urenregistratie app kunt gebruiken voor elk denkbaar device, zoals je tablet, je desktop of je mobiele telefoon. De timer zet je aan zodra je aan een project begint, en je stopt hem wanneer je klaar bent met dat project. Je uren worden dan automatisch door de urenregistratie app op het juiste project bijgeschreven. Door te werken met een timer zal het je verbazen hoeveel uren je normaal ‘verliest’ door een onnauwkeurige urenregistratie.

3. Afleiding blokkeren

Je urenregistratie software kan fungeren als een waakzame manager, door je ervan te weerhouden op het internet rond te surfen en je tijd te verspillen aan niet-werkgerelateerde zaken. Ideaal als social media je te vaak van je werk houden, of er een belangrijke deadline zit aan te komen.

4. Koppeling aan factuurprogramma

Ben jij vaak onzeker over het aantal te declareren uren of kost het maken van je facturen je veel tijd? Dan bespaart urenregistratie software met een koppeling aan je factuurprogramma je voortaan tijd en geld. Door de koppeling neemt het factuurprogramma automatisch je declarabele uren over op je facturen.

5. Automatische back-up

Raak jij weleens je urenoverzichten in Excel of Word kwijt? Waarna het aantal te factureren uren giswerk wordt? Het abonnement voor je online urenregistratie software is inclusief de garantie dat je gegevens voortaan altijd en overal voor je beschikbaar zijn.

Tijd besparen door slim tijd te schrijven

Door bovenstaande handige functionaliteiten kan een urenregistratie app je dus daadwerkelijk een hoop tijd besparen! Wil je eens proberen of een tool jou zou kunnen helpen? Veel online tools bieden gratis proefperiodes, zodat je ze vrijblijvend kan uitproberen. Door gebruik te maken van een software adviessite, kan je de beschikbare tools overzichtelijk vergelijken op prijs en functionaliteit. Zodat ook het uitzoeken van die voor jou perfecte urenregistratie software je maar vijf minuutjes kost. Zo houd jij zoveel mogelijk van je kostbare tijd over voor het uitbouwen van je onderneming, terwijl achter de schermen al je administratieve processen op rolletjes lopen.

Effectief werken

Wil jij uitrekenen hoeveel tijd je zou kunnen besparen op je administratie, door online tools in te zetten voor al je bedrijfsprocessen? Met een tool die voor je uitrekent hoeveel tijd je bespaart, krijg je snel inzicht.